Alapjárat - autós blog

Legendás futam, legendás pilóta, Ayrton Senna Suzukai mérkőzése.

2018. január 22. 10:49 - alapjarat

Éldd át újra Ayrton Senna legendás 1989-es Suzukai futamát egy kicsit másképp, a Honda elhozza neked az élményt egy teljesen új környezetbe csomagolva.

 A 89”-es Japán nagydíj eseményei összefoglalva, ha esetleg lemaradtál volna róla:

Az 1989-es Japán nagydíjon a McLaren-Honda istállója két legendás versenyzővel indult neki a suzukai futamnak. A brazil Ayrton Senna és a francia Alain Prost bár csapattársak voltak, barátok semmiképp. Versenystílusaik különbözősége miatt, állandó konfliktus uralkodott a két pilóta között, ami a Japán nagydíj idejére már 2 éve húzódott és egy látványos ütközésbe torkollott a verseny alatt.

Ennek a tapintható feszültségnek nem csak a két pilóta volt az oka. Keringtek olyan hírek, amik szerint a McLaren-Honda mérnökei egymás előtt is eltitkoltak adatokat saját pilótáik javára. Ezt még tetézte, hogy Senna hangot emelt a belső viszályok ellen, Prost pedig nyilvánosan a Honda kedvencének titulálta címtartó csapattársát, majd a Ferrarihoz igazolt. Ekkora Prostnak már 16 pontos előnye volt Sennával szemben, így a brazil versenyzőnek a suzukai és adelaide-i futamon is győznie kellett volna, hogy megőrizze a világbajnoki címét.

Mint ahogy az a videóban is látszik, a verseny első felében Prost 8 másodperces előnyben volt a brazil pilótához képest, de Senna visszafordíthatatlanul küzdötte le ezt a hátrányt, frissen felrakott gumijaival.  A 40. kör végére alig 1 másodperces különbséggel autózott Senna és Prost. A 46. körben Senna meglepő gyorsasággal lőtt ki a spoonból, így esélyt kapott a francia pilóta megelőzésére, amely szituáció kísértetiesen hasonlított a 88-as nagydíj pillanatára, ahol is Senna gond nélkül hajtott el csapattársa mellett, elnyerve a bajnoki címet. Prost úgy döntött 89-ben nem adja olyan könnyen a dicsőséget, veszélyesen közel autózott a brazil pilotához. Ekkor történt a baj. Senna és Prost összeakadtak és hirtelen a sikán bukóterében találták magukat.

McLaren-Honda  MP 4/5, ayrton senna, alain prost, forma 1 , suzuka-futamreddit.com Senna és Prost a McLaren-Honda Forma1-es autóiban a sikán bukóterében, Suzuka

Míg Prost a vesztesek nyugalmával vette tudomásul, hogy kiesett és komótosan ballagva indult le a pályáról, Senna mániákus őrültként vetette magát a vezető pozíciót megöröklő Alessandro Nannini után. Röpke 3 kör alatt hozta be az olasz vetélytárssal szembeni elmaradását Senna, újabb két kör után pedig átvette a vezetést és megnyerte a futamot. Ha előző vilgábajnoki címei miatt nem, ezzel a győzelemmel örökre beírta volna magát a Forma1 történelembe, de valami mégis elrontotta az örömöt a bravúros befutás után. 

Sajnálatos módon a díjátadó ceremónia helyett Sennát a verseny-felügyelő testület irodájába hívták, ahol kielemezték a Prosttal való affér részleteit. Hosszas vitatkozás után a testület Senna kizárása mellett döntött, az indok pedig hogy az ütközés után nem a sikánt használta a versenybe való visszatéréshez, hanem levágott a pályából. A FIA elnöke, a történetesen éppen francia származású Jean-Marie Balestre, további szigorúbb büntetéseket harcolt ki Sennának, így nem elég hogy kizárták a 89-es bajnokságból, további fél év versenyzéstől való eltiltást, és 100.000 dollár pénzbüntetést szabtak ki a megismételhetetlenül tehetséges pilótára. Végül a Japán nagydíj egy kiesővel és egy kizárt pilótával végződött a McLaren-Honda istállója számára, a Suzukai futam aranyérmét pedig mégis Nannini vihette haza.

 Ayrton Senna, McLaren-Honda istálló, suzuka, 1989, japán nagydíj, forma 1hondamotorza.co.za, Ayrton Senna a McLaren MP4/5 Forma 1-es autójában, Suzuka

A rosszízű befejezés ellenére, vagy talán éppen annak hatására 25 évvel később a Honda lemodellezte az 1989-es Suzukai futam történéseit és egy látványos, hang-fény installációval eleveníti fel Senna dicsőségét. A Honda megbízásából, a japán Dentsu reklám ügynökség szakemberei, az eredeti hang és képi felvételek valamint frissen rögzített anyagok alapján dolgoztak, és tervezték meg a Suzukai pályán felállított szerkezetet. Mivel a McLaren MP4/5 modelljében amivel Senna a futamon versenyzett Honda szív dobogott, egyértelmű és logikus hogy maga a Honda gyártatta le ezt hihetetlenül látványos és kidolgozott videót egyfajta tisztelgésképpen a pilóta emléke előtt. Nem beszélve arról, hogy a Honda talán legikonikusabb autójának az NSX fejlesztésének munkálataiban is rengeteget működött közre annak idején Senna. A látványos videó a „Sound of Honda” elnevezést kapta és garantálom, hogy csillogó szemmel fogod Te is végig nézni. Ajánlott a videó hangját magas fokozatra állítani, hiszen a hang elengedhetetlen része az élménynek.

 

Forrás:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr2913594167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása