Alapjárat - autós blog

12 százalékkal csökkent az átlagos CO2-kibocsátás 2020-ban Európában

2021. április 26. 21:27 - alapjarat

Az Európai Unió előírásaihoz képest még mindig több károsanyag kerül a levegőbe, de legalább tavaly sikerült elérni az elmúlt öt év legalacsonyabb mutatóját.

2020 nem a legfelhőtlenebb esztendőként vonul be a történelemkönyvekbe. A tavalyi évnek azért akad néhány pozitív hozadéka is. A Jate Dynamics piaci elemző cég kimutatása alapján ugyanis csökkent az átlagos szén-dioxid kibocsátás Európában.

A 106,7 g/km mutató ugyan elmarad az Európai Unió által előírt 96 g/km-es határtól, ám a 2019-es adatokhoz képest 12%-os csökkenés tapasztalható. Az elemzés szerint ennek hátterében a belső égésű motorral felszerelt járművekre irányuló szigorúbb szabályozások, valamint a világjárvány miatt megváltozott közlekedési szokások állnak. A 2020-as átlag az elmúlt öt év legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási mutatóját hozta. Mindeközben a belső égésű motorral hajtott autók értékesítésében is visszaesés mutatkozott. A 2019-es 14,7 millió helyett tavaly már csak 8,6 millió talált gazdára.

„Egy olyan évben, amikor a potenciális vásárlók milliói nem hagyhatták el otthonaikat, közlekedési szokásaink is alapvetően megváltoztak. A károsanyag-kibocsátási átlag jelentősen csökkent, az emberek érdeklődése pedig egyre növekszik az alternatív meghajtású járművek iránt, így ez a mutató tovább javulhat” – fogalmazott Felipe Muñoz, a Jato Dynamics elemzője.  

Miközben az európai kibocsátási adatok jelentősen csökkentek, a tagállamok tekintetében tapasztalható némi különbség. A V4 országaiban – Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia – például továbbra is komoly a kereslet a belső égésű motorral hajtott autók iránt, így a szén-dioxid kibocsátás mértéke is nőtt. Hollandiában, Dániában, Portugáliában, Svédországban, Franciaországban és Finnországban ezzel szemben 100g/km alá csökkent az átlagos károsanyag-kibocsátás. Nem meglepő, hogy ezekben az államokban regisztrálták a legtöbb elektromos autót – a lista elején a svédek állnak, ahol az új járművel 32%-a EV volt tavaly.

electriccar.jpg

Az autómárkák közül a Subaru és a Jaguar Land Rover produkálta a leggyengébb teljesítményt, a skála másik oldalán, az élmezőnyben a Lexus, a Mazda és a Toyota található – utóbbi három gyártó 97,5 g/km-es átlagával megközelítette az Európai Unió által kitűzött célt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr8816513972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása