A magyar pénzügyminiszter szerint ez a legnépszerűbb márka a nagycsaládosok körében hazánkban.
A Dacia márkanév Magyarországon és a környező államokban is ismerősen cseng. Varga Mihály pénzügyminiszter szerint a magyar nagycsaládosoknak ez a kedvenc autójuk, miközben könnyen lehet, hogy azért vásárolnak Daciát, mert a pénztárcájuk erre ad lehetőséget.
A Dacia 1100 volt a román autógyártó első modellje, melynek sorozatgyártása 1967-ben, a szocializmus közepén kezdődött meg. Gyártás alatt gyakorlatilag a francia Renault autóinak engedélyezett átcímkézését kell érteni. A Dacia 1300 és 1310 számítottak a legnépszerűbbnek keleti szomszédunknál, a 34 éves gyártási ciklus alatt összesen több mint 2,5 millió példány talált gazdára. A román autógyártás terméke természetesen Magyarországon is teret hódított magának, sőt, a koronavírus-járvány első hullámában még New Yorkban is feltűnt egy narancssárga Dacia.
A román kormány 1999-ben eladta a Dacia márkát a Renaultnak. A két vállalat közös termékeként 2004-ben piacra került a Logan, mely az 1310 óta az első új modellként jelent meg. Az ezt megelőző időszakban a Dacia márkanév ott virított az autók hátulján, a Logannél viszont már csak az újratervezett logóban kapott helyet. Ugyanez a gyakorlat volt megfigyelhető a Sandero modell esetében is, a Duster, a Lodgy és a Dokker viszont bizonyos országokban egyszerűen Renault modellként kerül értékesítésre.
Ha megnézzük ezt a hatvanas évek végén készült reklámfilmet, a Dacia 1100 gyártási folyamatainak bemutatása közben egyetlen szó sem esik a Renault nevéről.
A Loganről szóló 2004-es videóban azonban sokkal inkább kidomborodik, hogy ez az autó már a francia gyártó kezei alatt formálódott, a modell neve alatt is a „by Renault” felirat látszik.
Innentől válik világossá, hogy a Dacia márkanév ezennel beolvadt a Renault Csoport tagjai közé. A régi idők szerelmeseinek marad a nosztalgia, illetve a használtautó-piac koros járműveket tömörítő kategóriája. A klasszikus Dacia modellekre ugyanis a mai napig rá lehet bukkanni, nemrégiben a legnépszerűbb magyar értékesítési oldalon is megjelent egy felújított példány.
Ami az újabb Daciákat illeti, Magyarországon a legolcsóbb áron elérhető új autók között vannak. A Logan, a Sandero és a Duster a mai napig remek eladási mutatókkal rendelkeznek. Ha érdekel, hogyan teljesített a Dacia Sandero az Alapjárat tesztjén, ide kattintva megtudhatod. A Dacia természetesen igyekszik lépést tartani a trendekkel, az Alapjárat.hu csapata már le is tesztelte a gyártó első elektromos meghajtású autóját.