Alapjárat - autós blog

Ha a Mazdán múlna, újra előállnának egy Wankel-motoros autóval

2017. szeptember 08. 15:55 - alapjarat

A nagy autógyártók közül a Mazda próbálta életben tartani a Wankel-motorokat, mikor már mindenki más feladta, ők akkor is fejlesztettek a motoron. De amellett, hogy egy Wankel-motor iszonyatosan iszákos, de felépítéséből adódóan még a motorolajat is apránként égeti. Hát hogyan teljesíthetné szerencsétlen így az egyre szigorodó emissziós-rátákat?

mazda-rx-vision-koncept.jpg

Azonban úgy tűnik, annak ellenére, hogy pénzügyileg bukás egy Wankel-motoros autó, a Mazda még mindig nem tett le arról, hogy egyszer visszahozzák a kínálatukba. Fujiwara Kiyoshi beszélgetett a napokban egy újságíróval arról, hogy hányadán is áll a Mazda perpillanat a Wankel-motorokkal:

„Hogy fennmaradjon, a Mazdának sok pénzt kell költenie az önvezető technológiára, SkyActiv-D-re, a hibrid rendszerekre és az elektromos autókra. Ezért szükségünk van a pénzre.”

Na igen, ezzel rá is mutatott a legnagyobb problémára a Wankel-motorokkal kapcsolatban, hogy vajon tényleg megéri őket fejleszteni, ha éppen ezekben az időkben akarják meghaladni a belsőégésű motorokat?

mazda-rx-vision-belter.jpg

És ezzel elég sokan vannak, köztük részvényesek is. Így nem követheti el azt a Mazda, hogy a Wankel-motorra csoportosít át pénzt, ha a befektetők szerint ez pénzkidobás.

Ellenben Fujiwara szerint, ha még nagyobb profitot tudna termelni a Mazda, úgy elkerülhetetlen lenne, hogy neki is legyen egy olyan teljesítménymodellje, mint például a német gyártóknak. Hiszen a BMW-nek ott az M-széria, az Audinak az Audi Sport, vagy a Mercedesnek az AMG, ezek hivatottak arra, hogy a márka legbrutálisabb modelljeit készítsék.

mazda-rx-vision-.jpg

Korábban a Mazdának erre ott volt az RX-sorozata, aminek minden egyes modellje kiváló utcai sportautó volt. De az RX-7-et 2002-ben, az RX-8-at pedig 2012-ben fejezte le a Mazda, így jelenleg nem árulnak hasonló kategóriájú autót.

Az biztos, hogy ha vissza is hoznák a kínálatukba a Wankel-motort, nem éppen azért tennék, hogy pénzt keressenek vele. De nem nehéz észrevenni a trendet, hogy az utóbbi 1-1,5 évtizedben unalmassá vált japán gyártók mintha a visszautat keresnék sportos gyökereikhez.

 A Toyota 2012-ben jelentkezett a GT86-tal, ezáltal újra lett hátsókerekes modelljük, de ez még nem egy olyan erőszint, amire komolyan felkapná az ember a fejét. Igaz, turbófeltöltés nélkül kisajtolnak a GT86-ban egy 2.0 literes szívómotorból 200 LE-t, ezért mindenképp dicséret jár nekik.

mazda-rx-vision.jpg

De akkor lennék igazán boldog, ha újra visszahoznák a Toyota Suprát, aminek igazából már csak idő kérdése, ugyanis a BMW-vel közösen fejlesztik, a Z4-gyel közös alapra.

De visszatérve a Mazdához, az szinte biztosra vehető, hogy ilyen-olyan formában még foglalkoznak a Wankel-motorokkal, hiszen mi végre mutogatták akkor az RX-Vision tanulmányautójukat?

 Forrás:

Motortrend

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr6112812324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása