Az Aston Martinnál kezdik felismerni, hogy a limitált szériás darabok nemcsak a hírnevüket növeli, de üzletileg is sikeres megoldás, ugyanis kapkodnak érte a vevők.
Ezért egy új al-brandet indítanak AMR néven, ami az amúgy sem vérszegény Aston Martinokat hivatott sportosabbá tenni.
Ennek első lépéseként a Vantage-ből fog készülni AMR változat, mind a V8-asból, mind a V12-es motoros változatból. A 300 darabból 200 a V8-as változatból fog készülni, a maradék V12-es motorral fog érkezni. A V8-as motor erején nem változtattak semmit, az maradt 430 LE, mint az eredetiben, ellenben 595 LE-s lett a V12-es motor, vagyis 30-cal több.
Persze nem csak a motortól függ, mennyire lesz sportos egy autó, ezt az Aston Martinnál is tudják, úgyhogy az ARM-modellek esetében igyekeztek annyi szénszálas megoldást alkalmazni az autóban, amennyit csak lehet. Így akár opcionálisan, a vevő kérésére még szénszállal erősített ülések is rendelhetők a Vantage-be.
Az Aston Martin Vantage kétféle kivitelben, kupéként és roadsterként lesz kapható, a kupéhoz ráadásul egy Aero Kit-csomagot is lehet rendelni, amiben egyedi szénszálas légterelők és rögzített hátsó spoiler tartozik bele. És hogy honnan jött az Aero Kit ötlete? Az alapját a Genfi Autószalonon bemutatott Aston Martin AMR Pro adta!
A Vantage AMR négyféle színkombinációban lesz majd kérhető, valamint lesz egy különleges csomag a Fia World Endurance Championship elnyerésének emlékére, ami 2016-ban sikerült a brit gyártónak egy Vantage GTE-vel.
És ha már GTE, pont hogy a Vantage GTE8 és GTE12 volt a legjobb példa, miért is kell kiváló limitált szériás autókat gyártaniuk.
A Vantage után várhatóan a Rapide-ból is lesz majd ARM-változat, de arról még egyelőre nem sokat tudni. A Vantage ARM-eket az 2017 utolsó negyedévében kezdik el leszállítani, de szerintem hamar elkapkodják majd őket, ugyanis 39 millió forinttól indul az áruk.
Forrás: