Az amerikaiak imádják a méretes, tágas járműveket, a „vegyünk egyre nagyobb autót” trend azonban nem csak a tengerentúlon hódít.
Az amerikaiak imádják a méretes, tágas járműveket. Erre ékes bizonyítékként szolgál, hogy a tengerentúli piacon a full-sized pickup típusú autók fogynak a legnagyobb példányszámban. A tendencia egyértelmű, a globális piacon is egyre nagyobb méretű kocsikat értékesítenek. Andy Arthur, grafikus és illusztrátor szerint az Amerikában és Európában eladott SUV és kisteherautó modellek a II. világháborús tankok méreteihez közelítenek.
Ez így egy érdekes összehasonlítás, hiszen a harckocsik és a személyes használatban lévő gépjárművek teljesen más célt szolgálnak. Mindenesetre nézzünk egy kicsit utána, milyen tankokkal segítette szövetségeseit az Egyesült Államok a II. világháború idején.
Franklin D. Roosevelt elnök 1940-ben a Demokrácia Arzenálja program keretében a háború szolgálatába állította az amerikai nehézipar termékeit. Az autógyártásra és tervezésre szakosodott vállalatok harci eszközöket, sisakokat, repülőgépeket és tankokat állítottak elő. Az egyik ilyen harci jármű a 30 tonnás M4 Sherman volt, melyből több tízezer példány készült. Nos, egy Ford F-150 manapság 2,5 tonnát nyom, a két jármű végsebességét sem érdemes összehasonlítani, az alábbi grafikonon azonban jól látható, hogy egyéb dimenziókat figyelembe véve nem beszélhetünk hatalmas eltérésről.
A táblázatban a különböző járművek hosszúsága (kék), szélessége (zöld) és magassága (piros) szerepel (Képaláírás)
Érdemes megnézni, hogy a pickupok milyen változáson mentek keresztül az elmúlt évtizedekben. Példaként a Ford F-széria nagyjából 50 éven át tartó fejlődését szemléltetjük. A hatvanas években bemutatott, ötödik generációs F-100-as hossza 4,5 és 5,5 méter között volt, a mai F-150 pedig 5,5-6 méter hosszú.
Az újabb gyártmányú járművek hasmagassága is csupán néhány centiméterrel lett nagyobb, hatalmas eltérést tehát öt évtized távlatából sem tapasztalunk. Ami a modern harckocsik méreteit illeti, a nagyméretűnek mondott személygépjárművek eltörpülnek mellettük. Az M1 Abrams tank például másfél méterrel hosszabb és közel 180 centiméterrel szélesebb, mint a Ford F-150 modell.