Alapjárat - autós blog

Olcsóbbak lesznek az elektromos autók mint a hagyományosak?

2021. május 20. 09:08 - alapjarat

A friss tanulmány szerint hamarosan eljöhet a fordulópont.

Az elektromos autók és kisteherautók gyártása Európa-szerte olcsóbb lesz legkésőbb 2027-re, mint a hagyományos, fosszilis üzemanyagokat használó, belső égésű motoros járművek előállítása – legalábbis az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) megbízásából, a BloombergNEF által elkészített tanulmány szerint. A kutatás azt is megállapította, hogy az Európai Unión belül 2035-re az újautó-eladások 100 százalékát az akkumulátoros elektromos járművek adhatják, amennyiben a szabályalkotók tovább szigorítják a CO2-kibocsátásra vonatkozó előírásokat, és tovább bővítik a töltési infrastruktúrát. Erre pedig minden esély megvan, hiszen a T&E arra szólította fel az EU-t, hogy a 2020-as években tovább szigorítsa az emissziós normákat, és 2035-től tiltsa be az új, belső égésű motoros autók értékesítését.

A C- és a D-szegmensbe tartozó elektromos szedánokat és az SUV-kat 2026-ra ugyanannyiért lehet majd előállítani, mint a benzines vagy dízel autókat. A B-szegmensbe tartozó kisautók pedig egy évvel később, 2027-ben érhetik el az árparitást a gyártási költségek tekintetében – olvasható a BNEF előrejelzésében. Egyúttal azt is kiemeli, hogy a folyamatosan csökkenő akkumulátorköltségek, az új járműarchitektúrák, és a kimondottan elektromos járművek elkészítésére optimalizált gyártósorok révén az EV-k még a különféle vásárlást ösztönző állami támogatások nélkül is kevesebbe fognak kerülni, mint hagyományos társaik.

price-parity-pr.png

Jelen pillanatban a villanyautókban használt lítium-ion akkumulátorok költsége kilowattóránként nagyjából 137 dollár. Figyelembe véve az eddig tapasztalható tendenciát, a BNEF becslései alapján ez az összeg 2030-ra mintegy 58 százalékkal, vagyis 57-58 dollár környékére fog csökkenni.

„Minden új vásárló számára az elektromos autók fogják a realitást jelenteni hat éven belül. Mindenki számára olcsóbbak lesznek, mint a belső égésű motoros kocsik. Egy furgonnal közlekedő berlini ember, vagy egy vidéki román családi is ugyanúgy meg tudja majd fizetni őket. Az EV-k használata nem csak az éghajlat tekintetében, de gazdasági szempontból is előnyösebb” – nyilatkozta Julia Poliscanova, a T&E járművekért és emobilitásért felelős igazgatója.

Az elektromos kisteherautók már 2025-re olcsóbbak lesznek, mint a dízelüzemű társaik, míg a nehézteherautók esetében ez 2026-ra várható a BNEF adatai alapján. Jelen pillanatban az e-furgonok az eladásoknak csupán 2 százalékát teszik ki, köszönhetően a gyenge emissziós előírásoknak, amelyek nem ösztönzik a gyártókat, hogy fejlesztéseket hajtsanak végre ezen a területen. A T&E úgy véli, az EU törvényhozóinak szigorú CO2-célszámokat, és dedikált értékesítési kvótákat kell meghatározni ebben a szegmensben, hogy a befektetések növelésére sarkallják a gyártókat, ezzel párhuzamosan pedig minél több elektromos modellt dobjanak piacra.

Amennyiben az EU nem szigorít az emissziós normákon, 2035-re az új akkumulátoros elektromos autók értékesítése „mindössze” 85 százalékát, az elektromos kisteherautók esetében pedig 83 százalékát fogja kitenni a teljes európai piacnak. Ezzel pedig szinte biztosan búcsút inthetünk a korábban kitűzött célnak, vagyis hogy a kontinens 2050-re karbonsemlegessé váljon.

„Megfelelő szabályok meghozásával az akkumulátoros elektromos autók és kisteherautók 2035-re elérhetik az eladások 100 százalékát Nyugat-, Dél- és Kelet-Európában egyaránt. Az EU-nak 2035-öt kell megjelölnie végső dátumként abban a bizonyosságban, hogy a piac készen áll a váltásra. A környezetre káros anyagokat kibocsátó új autókat semmi esetre sem szabad a szükségesnél tovább értékesíteni” – fejtette ki Poliscanova.

bnef_bev-uptake_country-group_0.png

Az Európai Bizottságának júniusban kell meghatároznia a fosszilis üzemanyagokkal üzemelő autók értékesítésének végső dátumát, amikoris azt fogják javasolni, hogy szigorítsák az Uniós országokban értékesítésre kerülő autók emissziós célszámait – közölte a T&E.

A múlt hónapban 27 jelentős európai vállalat arra szólította fel az Uniós törvényhozókat, hogy 2035-öt jelöljék ki az új belső égésű motoros személygépkocsik és kisteherautók értékesítésének végső dátumaként. Egy nemrégiben készült közvélemény-kutatás azt mutatta, hogy az európai nagyvárosok lakosainak 63 százaléka támogatja a tiltást 2030-at követően. Legalább 7 autógyártó és 10 európai ország jelentette be a hagyományos autók megszüntetésének tervét, ám ha az EU nem kötelezi el magát a tiltás életbeléptetése mellett, akkor ezek a határidők végrehajtásuk tekintetében önkéntesen és éppen ezért bizonytalanok maradnak.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr2216562236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2021.05.21. 12:39:20

Az aksi sokba kerül, az elektromos autó egyébként sokkal egyszerűbb a belsőégésűnél.

DFK 2021.05.21. 13:53:08

Azért kíváncsi vagyok, hogyan prediktálták az elektromos autók árát...

DFK 2021.05.21. 13:54:48

@Alick: Igen. És amikor az aksi kikészül, akkor jó sok pénzbe kerül a cseréje. Amíg nincs olcsó és nagyon tartós aksi, addig ez csak méregzöld fantazmagória.

n3spr3ss0 2021.05.21. 16:33:49

@DFK: A mienk 7.5 éves, semmi baja, az aksi 80 %-os.

különvélemény 2021.05.21. 17:41:24

@DFK:
Az aksi árát megspórolod üzemanyagárban és szervizdíjban.
De 80%-os aksival is el lehet ám mászkálni évekig, sőt 50%-ossal is., csak azzal nem tudsz olyan messze menni, ha nem tetszik, veszel újat.
Vagy jobban szeretsz motorgeneráloztatni, vagy kettős tömegűt cseréltetni?

Kivlov 2021.05.21. 18:09:42

egy nagy átverés az egész elektromos autós történet

név jelenik meg 2021.05.21. 20:18:22

Az összes hazánkban magán kézben lévő személyautó fele nem megy 10km-t se naponta.
50km hatótávhoz 10kWh akksi elég, az 400ezer Ft.

kukasmacska 2021.05.21. 21:07:49

@név jelenik meg: Igen, átlagosan ez biztosan igaz.
Csak akkor mit csinál azzal az 50 km-es hatótávval, amikor elmegy nyaralni vagy csak meglátogatja a nagymamát, aki két-három megyével arrébb lakik?

különvélemény 2021.05.21. 21:26:20

@kukasmacska:

NYC-ben, ami nem egy szegény város, a háztartások ~45%-ának van autója, mégis élnek. Döbbenet...

különvélemény 2021.05.21. 21:48:20

@kukasmacska:

De, hogy a kérdésre is válaszoljak, az ember példája egy sarkított eset.
Csak a plugin hibrideknek van 50km-es hatótávja, a cikk meg az elektromos autókról szól.
Az elektromosok hatótávja sokkal nagyobb, még egy Dacia Spring is elmegy 230 km-t a gyártó szerint.

különvélemény 2021.05.21. 22:15:43

Mire jó valójában egy villanyautó
Becsületesnepper

www.youtube.com/watch?v=HHArhWCNi2w

misinator 2021.05.21. 22:42:03

@különvélemény:
Hagyjuk már a csillámpónis katalógusadatokat:
Alkalmanként dolgozok e-Golffal. Van benne már vagy 7000 kilométer is - tehát nincs lestrapálva.
Már csak azért sem, mert összesen(!) kétszer volt töltve gyorstöltővel, amúgy 230 Voltról töltjük...
Télen egy 18 fokos hangárban feltöltve kiír 180 kilométeres hatótávot.
-5 fokba kiállás után ír ki 120 kilométeres hatótávot, s igen, egoisták vagyunk, mert szerintünk nem mi vagyunk az autóért, hanem az értünk, tehát télen 22.5 fokra van állítva fűtés.

Félreértés ne essék: Imádom a csendességét, a mindenkor rendelkezésre álló nyomatékát, az alacsony súlypontját stb.
De teljesen alkalmatlan arra, hogy bármilyen évszakban, szükség esetén azonnal el tudjak utazni vele 170 kilométerre, meg vissza.
(Mentem már a lányomért a fővárosba, hogy hazahozhassam az orvosához. Vittem már télen, péntek éjszaka autó pótkulcsát egy, az autója mellett fázó barátomnak 230 kilométerre egy nyavajás 1.4-es szívóbenzines Fiattal, s szombat reggel már az ágyamban aludtam, ezt te meg nem teszed egy elektromos autóval sem...)

eßemfaßom meg áll 2021.05.22. 07:28:46

@n3spr3ss0: És a tapasztalat azt mutatja, hogy az aksik lineárisan mennek tönkre mindenben, nem úgy, hogy sokáig lassan romlanak aztán hirtelen földbe állnak.

Mondjuk nekem pont az utóbbi módon döglött meg minden aksim mióta az eszemet tudom de nyilván ez a kivétel.

eßemfaßom meg áll 2021.05.22. 07:32:34

@név jelenik meg: 8centis pöcsű Brendelt nyilván vígasztalja, hogy a férfiaknak átlagosan 14centis a farka.

eßemfaßom meg áll 2021.05.22. 08:01:27

@különvélemény: És hány autó/háztartás van a bezzegUSA-ban ott ahol nem érik egymást a taxik és nem vezet metro/tömegközlekedés mindenhonnan mindenhova is? Mondjuk az USA területének 99%-án?

bontottcsirke 2021.05.22. 08:53:16

@Alick: Egy modern belsőégésű motor legyártása is. Egyébként csak az akkupakk kerül majd sokba, mert teljesen új koncepciót igényel az EV gyártás.

bontottcsirke 2021.05.22. 08:53:52

@Kivlov: de mondd el mindenkinek mert nem értik, látod

bontottcsirke 2021.05.22. 08:54:40

@kukasmacska: 50km-es hatótávja egy elektromos fűnyírónak van. Gondolod azzal mennek mamát látogatbni?

bontottcsirke 2021.05.22. 09:01:59

@misinator: azért mert egy Golf. Ha normális EV lenne, akkor ez nem jelentene gondot, de a németek meg a franciák is el vannak maradva. Kia e niro télen 400+km nyáron 500+km. Temperált akkupakk, okostöltés. Tesla detto. Hiába akarnak a gyártók küzdeni, ha nem tudnak töltési szoftvert írni és nem tudják optimalizálni az akkuhasználatot. Az EV gyártáés nem úgy néz ki hogy gy létező platformnál kiszedik a belsőégésű motort, aztán beleraknak egy targoncamotort, az ülés azá meg bepajszerolnak néhány akkut. Az egész egy új koncepciót igényel, csak azok nem tudják teljesíteni, aki az elmúlt 20 évben a kétliteres turbódízelt csiszolgatták.

Der Piefke 2021.05.22. 09:09:20

- Van annyi gazdaságosan kitermelhető ritkaföldfém, amennyi ahhoz kellene, hogy az egész Föld lakosságának autóigényét ki lehessen belőle elégíteni?
- Nincs!
- Akkor???

Az elektromos autó egy zsákutca. Többen leírták itt és csak megerősíthetem: ha ugyanúgy használod, mint egy benzinest/dieselt, akkor nem bírja az akksi.
Még vagy 40 éve olvastam egy a régiautókról szóló könyvben, hogy anno az volt a cél, hogy az autó egy minden évszakban, minden használati helyetben könnyen és biztonságosan rendelkezésre álló, megbízható és megfizethető árú és fenntartású jármű legyen. Ettől az elektromos autó messzebb van jelenleg, mint batyus zsidó a Mennyországról!:)

Der Piefke 2021.05.22. 09:19:07

@bontottcsirke: " Kia e niro télen 400+km nyáron 500+km" - és aztán mi van?
Állsz a töltőcsapon órákig, mint fasz a lakodalomban...:)
Nekem 600 km-enként kell tankolnom, fizetéssel együtt legfeljebb 5 perc, amiben már benne van a feleségem kávéja is. Ezt úgy hívják, mindennapi hazsnálati érték - ebben a vellanyos nagyon el van maradva. Nem mindenki kocaautós, aki becsorog a munkahelyére, 8 km oda-vissza. Van, aki napi 3-4-500 kmt autózik, vagy épp hétvégente van olyanja, hogy elviszi a családot hosszabb utakra is. Mi 2-3 hetente elmegyünk ilyenekre - szép is lenne, ha órákat kellene rostokolnunk valami drót végén egy alig-alig fellelhető villanyforrásnál!:)
Akik ezt a jövőt valahol megálmodják - akár Brüsszelben, akár a Teslánál, akár akárhol, azoknak egyszerűen nincs arra felhatalmazásuk a polgároktól, hogy egy ilyen úton órákat lopjanak el családoktól - csak azért, mert valami kényszerképzettel egymást hülyítették meg. ("Globális felmelegedés" - ja: az évszázad leghidegebb tavasza van, baz'meg! A kis jégkorszak ehhez képest mediterrán volt...)

kunzoo 2021.05.22. 11:52:33

@bontottcsirke:
Ők is tudják, csak valahogy ki kell hozni 10 millió alatt. A Tesla jelenleg túl drága átlagjóskának. Ha valóban 100 százalékban akarnak elektromos autót árulni akkor -mai áron számolva- 5 milliótól már kapni kellene ötszemélyes autót. Támogatás nélkül.
A jelenlegi autóknál a hatótáv nem luxus, tehát az elektromosoknál sem lehet az. Az lesz az a pont hogy teljesen pariban van a benzinessel.

bontottcsirke 2021.05.22. 16:45:14

@Der Piefke: van aki naponta 500km+-t autózik. Persze, 1000-ből 1.

misinator 2021.05.22. 20:09:51

@bontottcsirke: Bár mások is válaszoltak neked, én máshogy válaszolok neked:
Amit a Golf átalakításáról írtál, azt magam sem írhattam volna le tökéletesebben;-)

Ha jól tudom, nem szerencsés naponta újra - pláne csurig - tölteni az akkumulátorakat. Na meg napi kétszer 10 kilométert használva nincs is rá szükség.
A probléma ott van, hogy az autó nem szimplán munkába járó eszköz, hanem (s most kiabálni fogok, mert nincs vastag betűformátum) A MOZGÁS SZABADSÁGA.

Vagyis a folyamatos teljes értékű rendelkezésre állás (mínusz 5 perc tankolás).
Erre pedig teljesen alkalmatlan az elektromos autó. Mindegy, hogy egy évben csak egyszer vagy többször lenne rá szükség tervezhetetlenül, amilyen saját példát én is hoztam, de ezt nem tudja.
Márpedig 10+ millióért ezt elvárom.

Der Piefke 2021.05.23. 06:37:33

@bontottcsirke: Igazán?
Mentél már ki német autópályára?

...De persze nem szeretném, ha a valóság erodálná a vellanyautók iránti vakhitedet!:)

Der Piefke 2021.05.23. 06:52:42

@matyas.kiraly_1: Már olvastam ezt a Handelsblatt - cikket, mivel rendszeres olvasója vagyok. Talán kevéssé ismered ezt a lapot - ha ismernéd, tudnád, hogy ez egy finoman szkeptikus-ironikus írás: Die Hürden sind hoch - már az alcím is kimondja. Továbbá az is benne van, hogy ezer ilyen ötlet közül egy ha megvalósul.

Ami az elektromos energia tárolását illeti: meglehetősen ismerős nekem, mivel 2000 óta foglalkoztam a tengeralattjárók meghajtásának lehetséges alternatíváival. Máig nem létezik olyan nagy tömegben és biztonságosan előállítható tároló (tágabban vett akkumulátor), amilyenről te fantáziálsz - ez erre irányuló kutatások a laborok szintjén topognak. (Egyébként elméleti fizikai korlátai vannak a dolognak.)

Ma a német döntéshozók úgy állnak az elektromos autókhoz, hogy ez egy "divat", amit meg lehet persze lovagolni, de egyelőre semmi mód nincs arra, hogy "általánosan" efelé tereljük aközúti közlekedést.

Apropó, előre tervezés: most 2021 van, te a "biztosan" elérhetp-kitermelhető lítiumkészleteket ˙nota bene: én nem csupán a lítiumról, hanem általában ritkaföldfémekről írtam - mivel ezek közül több is kell az elektromos autókhoz!) 2041-ig látod be. Nos, komplett iparágat nem épít ki értelmes ember 20 éves kifutásra, arra meg végképp nem, hogy majd a Rajna alól, 4 km mélységből, sós vízből kinyerjük. (Itt visszautalok a Handelsblatt-cikkre: ott áll, hogy ebbe senki sem akar pénzt fektetni - nem véletlenül!) Tudom: majd lesz kisbolygó-bányászat is, Musk minden hétre képes ezt twittelni!:)

És még a tervezésről: igaz, 2100-ra már nagy valószínűséggel megszabadul tőlem a világ progresszióban hinni akaró része - de van fiam, lehet unokám, meg lehet neked is. Ha komplett gazdasági-társadalmi jövőt tervezünk, azt sohasem magunknak tesszük .- vagy ha igen, azt hívják populizmusnak, amit csupán amatőrök, naivak és közveszélyes demagógok szoktak.

Der Piefke 2021.05.23. 07:01:52

@matyas.kiraly_1: Amikor "globális" felmelegedésről (és általában: globális foylamatokról) szokás beszélnui, akkor én mindig látom, hogy most is amatőrrel - vagy: monomániás tudóssal - van dolgom... "Globálisan" ui. a világunkat nem lehet leírni: ez túl durva közelítés ahhoz, hogy ebből kiindulva lehessen tervezni.

A nagy kérdés nem az, hogy - mint írod, "a világátlag nem volt hidegebb" - akérdés az, hogy a világ GDP-jének zömét adó területekkel mi van-volt? Itt pedig igenis, hidegebb volt, nem is kevéssel.

Erre jön az a szöveg, hogy "mert a pólusok olvadása eltereli a meleg tengeráramlásokat, csökken a Golf-áramlat, ami északon sszélsőséges, akár hidegebb időket is hozhat!". És valóban: ez azonban máris per definitionem azt jelenti, hogy "globálisan" nem melegszik az időjárás - van, ahol hűl.

Az pedig nem bizonyított, hogy mindez "az ember" miatt van - de ezt a kényes vitát most nem nyitnám ki, mert itt hitekbe ütközünk mindahányszor. Már megtanultam a Bundestag-szakbizottsági viták során, hogy az emberek zömének képzeteit-nézeteit és döntéseit semmiben nem befolyásolja egy komplex igazság.:) (EU-s
szinten dettó...) Amibel a tömegek elkezdenek kinni, az "úgy is van és kész!" Annyit azért hadd jegyezzek meg, hogy az meber evolúciós örökségéből adódó "alaptermészete" nem oylan, hogy tartósan és tömegesen lehetne önkorlátozásra fogni "ideológiai neveléssel" - ezért talán érdemesebb lenne a gazdaság tönkrerétele helyett technológiai megoldásokkal kezelni - és: kihasználni - a "globális" melegedést.

eßemfaßom meg áll 2021.05.23. 08:27:27

@bontottcsirke: "Egyébként csak az akkupakk kerül majd sokba," mert egy biztonságos és tartós karosszériát vagy egy dögnehéz verdát kiszolgáló futóművet legyártani az filléres tétel.

bontottcsirke 2021.05.23. 11:51:32

@Der Piefke: igen, annyira divat, hogy 2025-től a VW bejelentette, hogy csak elektromos autókat gyárt személyautó kategóriában. De gondolom tudod mert tájékozott vagy. Német autópályát említtetted. Voltam ott, és?

bontottcsirke 2021.05.23. 11:53:47

@eßemfaßom meg áll: az filléres tétel az akkupakkhoz meg a szoftverfejlesztéshez, jól írod, igen. Mert mi kerül a futóműben sokba? A préselt lengőkar? Vagy a 800 forintos csapágy? És a kasztni? Kinyomtatják egy részét vagy préselik. A robotok. Az horror?

bontottcsirke 2021.05.23. 11:58:43

@Der Piefke: de, bizonyíottan az emberi tevépkenység miatt van. Vagy szerinted a sok üvegházgáz hogy került oda? A szarvasmarhát is mi tartjuk persze, de a freont és társait gondolom nem ők eregették a légkörbe. Szenet elégetjük, igen és gázmosó van a kéményben, meg próbaüzemben vanbnak a zero emission gázerőművek is. Szerinted mit kéne csinálni? Repkedni fapadossal egy jó bebaszás erejéig? Röfögtetni a szardízelt a vásroközpontban? Venni egy lefosott kilométzerkövet anyunak, apunak a gyereknek, kutyának-macskának. Meg még két hobbiautót? És kivágjuk a gerecsét s letérkövezzük parkolónak? Októberben benyomjuk a karborobotot?

Örömhernyó 2021.05.23. 14:08:47

@bontottcsirke: A német ipar azt gyárt, amire a német politika (tehát az a politikai elit, ami az EU-ban a passzátszelet fújja) támogatást ad az adókból. Ha az elektromos autókat rendes, tisztességes piaci feltételek mellett versenyeztetnék a hagyományos belsőégésűekkel, akkor egy luxus rétegtermék maradt volna az elektromos autó.
Autót hosszabb távokon kellene használni, nem városban. Teljesen mindegy, hol benzines vagy elektromos.
Az a vicc, hogy elektromos robogók már tudnak 150-170 km-es távot egy feltöltéssel. Pont ezért nem lenne hülyeség az elektromos robogózást támogatni az elektromos autózás helyett. Ugyanis a tipikus napi 10-40 km-es munkába járáshoz ezerszer jobb egy robogó, mint egy autó.

@mіdnight coder: Az elektromos autók hatótávja ma nevetséges, aki elektromos autót venne, az esetleg használni is akarja majd, igen, nyaralni is elmenne vele.
Munkába járashoz elektromos robogókat kellene használni. Azok tudnak ma már 150-170 km-t.

A tömegközlekedésnek egyre inkább le fog áldozni a világjárványok korában.

Az elektromos robogó egy lenne az a szegmensy ahol az elektromos járművek valóban terjedni tudnának és értelmük is lenne.

bontottcsirke 2021.05.23. 14:27:54

@Örömhernyó: támogatják az e- kerékpárt, aminek értelme is van. Az e-robiginak semmi. Kell hozzá jogosítvány,tárolni kell,sokkal több karbantartás, balesetveszélyes. Szállítani alig lehet vele, természetbe nem lehet menni vele. E bike támogatás+ EV. Ennek van értelme.

eßemfaßom meg áll 2021.05.23. 19:12:06

@bontottcsirke: Mert mi kerül a szoftverfejlesztésbe sokba? Az indiai programozó? Mi kerül az aksiba sokba? Az a kis filléres litium meg pár filléres ezmegaz amit a gyárban a robot összerak?

bontottcsirke 2021.05.23. 21:45:22

@eßemfaßom meg áll: biztos indiaiak fejlesztik a szoftvert. Az országukon is látszik mennyire profi.

Arcade Macho 2021.05.24. 00:27:32

nem lehetne a dizelbalhebol tanulni?
ott is megvolt a szabalyozas es belealltak a foldbe

minek kell mindehol elektromos autoval menni? van olyan ember akinek meg az olom akksija is megdoglik olyan keveset hasznalja, o szepen megfizetne a sajat szennyezesenek a buntetotarifajat es koszoni szepen ellenne a sajat szemetdobjan
jelen pillanatban a videk videken egy szivodenes 5 lityi alatt elvan, es elmegy egy olyan utcan ahol 10 percenkent jar auto, ott minek akarjak megtiltani hogy ne szennyezzen? merheteten az a szennyezes az ottani traktor es/vagy a futes mellett

Örömhernyó 2021.05.24. 08:27:13

@bontottcsirke: Kelet-Ázsiában élek, itt valóban használják az emberek az elektromos robogókat. Van is rájuk támogatás, megyénként eltérő mértékben. Az e-kerékpár egy vicc, konkrétan támogatás nélkül drágább, mint az e-robogók tamogatás nélkül. Az e-robogók 2 személy közlekedhet, teljesen biztonságos, nem úgy, mint az e-kerékpár, ami életveszélyes. Az e-robogók hatótávja 150-170 km ma már. Ez az ingázók legalább feléneknek jobb választás lenne, mint az elektromos autó. Parkolni gyerekjáték, annyi hely jell nekik, mint a bringának.
E-robogó karbantartási igénye kevesebb, mint az e-kerékpáré. Komolyan. Jobb lenne, ha utánanéznél, amit írsz, mert nevetségessé teszed magad.
Ismétlem, én Ázsiában élek, egy high-tech országban. Elektromos autó van pár Tesla az újgazdagoknak. Dízel személyautó szinte nincs. Van sok hibrid. Ez a valós helyzet egy olyan országban, ahol gondolkodnak is.

Örömhernyó 2021.05.24. 08:47:56

@Arcade Macho: Erről van szó, hogy nem gondolkodnak a döntéshozók. A magyar vidéken egy nyugatiak által levetett régi Passat vagy Merci is előrelépés.
Most az adókat elektromos autók támogatasára cseszik el, ez a pénz nem marad nem hogy Magyarországon, de Európában se, ugyanis az akkukat, ami a legnagyobb költség, legfontosabb alkatrész, mind Koreában és Kínában gyártják.

Az elektromos autó jó dolog, kb. a lakosság 5-10%-ának közlekedési igényeit ki is elégíti (aki ingázik napinszinten, de nem nagy távokat és 2-nél több ember ül az autóban egyszerre és SOHA nem akarnak messzebb autózni, mint mondjuk 150 km, tehát nyaralás kilőve), akinek ez a hobbija, az vegye, de támogatást erre adni bűntett. Ugyanis piaci versenyben esélytelen terméket tolnak így előtérbe, ez tiszta kommunizmus. Csakhogy a kis kínai és koreai ennek örül, mert az európai adóeurók az ő zsebükbe vándorolnak ezzel.
Vidéken nem nagyon számít, hogy az autó nem bocsát ki kipufogógázokat.
Ahol számít, az a nagyvárosok. Ott meg ugyan nem füstöl az elektromos autó, de sajnos pont akkora dugót okoz X számú elektromos autó, mint X számú benzines. Ami nagyvárosokban megoldás lenne az az e-robogó. Akár 150 km hatótáv, szinte nulla karbantartás, két személyt simán elvisz.

bontottcsirke 2021.05.24. 14:48:02

@Örömhernyó:
A kelet Ázsia I igények meg az osztrák vagy magyar kicsit eltér ,nem? Szerintd az osztrák majd robigivsl megy a hegyekbe? Ki abpicsa fog ingázni egy robigivsl Magyarországon,amikor három hónapja szakad a hideg eső? Meg van tél? Te tényleg hülye lehetsz

bontottcsirke 2021.05.24. 14:49:07

@eßemfaßom meg áll: húha, ez már vagy húsz éve van. Ez még nem azt jelenti,hogy majd átengedik nekik a fejlesztés

eßemfaßom meg áll 2021.05.24. 18:45:40

Szóvak már 20 éve az indiaiakkal csináltatják de nem csináltatják az indiaiakkal.

Azt hiszem ezt itt a csúcson érdemes befejezni.

Arcade Macho 2021.05.24. 18:57:26

@Örömhernyó: nem kellene tamogatni az elektromos autot, hanem bevezetni az utdijat, aminel az elektromos az a szennyezes miatt kap valamekkora kedvezmenyt
de ugye ugyanugy foglalja majd a helyet mint a tobbi, ugyanugy fenntartana a buszokat mint a tobbi ha sok lenne belole
persze ez a kozepes jovo ugy 15 ev mulva, de azt hittem, hogy ez az utdij bevezetese megtortenik az elektromos autozassal, ugyanis az elektromos autok nem fognak benyakuton otthagyni penzeket jovedeki ado formajaban

eßemfaßom meg áll 2021.05.25. 07:27:05

@Arcade Macho: majd otthagyják a villanyórában a jövedéki adót, aki meg nem tudja igazolni, hogy jövedékis órából töltve tette meg az utolsó xezer km-t az szarrábüntetik adócsalásért.

bontottcsirke 2021.05.25. 08:10:29

@bontottcsirke: Az indiai szilícium völgy létezik már 20 éve, senki egy szóval nem mondta, hogy a Hyundainak vagy a Teslának ők fejlesztenek. AZért passzolnak le oda dolgokat a felhő alapú IT-től az egészségügyi kutatásig, mert olcsók. Azért mert te belinkeled azt, amit már 20 éve tud mindenki, az nem egyenlő azzal, hogy a Mazda mx-hez ők csinálták a board szoftvert. Csak összehordasz itt féligazságokat, hogy intelligensnek tűnj.

bontottcsirke 2021.05.25. 08:15:39

@eßemfaßom meg áll: útdíj lesz, szerinted áramot hogy tud igazolni? Egy napelemmel való töltést hogy tud igazolni? Mondjuk van egy sziget rendszerű napelemparkja (amivel azt csinál amit akar) azzal feltölti, kinek fiuzet utána j9vedéki adót? A Napnak? Akkuméret függően lesz útdíjszabás. A cél az, hogy minél több embert kivegyenek az autóból. Szerinted az százmilliárdos vasútfejlesztések miért vannak? Szépen kiépülnek a nagysebességű vasutak, aztán egy kofferrel felszállsz Miskolcon a vonatra és 4 óra múlva leszállsz Pulában, ennyikeh. Meg max bérelsz valam,i elektromos közlekedőedényt. Nekem sem tetszik, de Európában ez a racionális, nem az , hogy 4 sávos autópályákkal szeljük át a városokat, meg letérkövezzük a Balatont, hogy legyen hová parkolni.

Arcade Macho 2021.05.25. 12:20:49

@bontottcsirke: na latod, hogy a napelem vegulis megerne igy, hogy otszoros aron lehetne elpasszolni :)))
igy talan meg a kis akksipakkot is megeri megvenni

persze hogy utdij lesz, csak elfelejtettek ezt kozolni az illetekesekkel :)))
amugy tenyleg ideje lett volna idoben szolni, na meg pl. az uj autokra kotelezove tenni

Arcade Macho 2021.05.25. 12:33:44

@eßemfaßom meg áll: egyszer anno volt olyan rendelkezes, hogy a vasarlokat koteleztek volna arra, hogy az aruhazbol kifele menet ne mereszeljek eldobni a szamlat / csekket, mert hat azt ellenorizne kifele menet valami NAVos csinyovnyik
nos a felhaborodas megvolt es utana bevezettek szepen az online penztargepeket...

nekem tenyleg csak azzal van bajom, hogy ez elkerulhetetlen, es alkotmanyossagi jogokat felvet, hogy ha mostanaban valaki vett egy turbodenes fosadekot ujonnan es akkor ot meg agyonszopattyak, es akkor o ott panaszkodna, hogy de hat ezt o nem tudta anno
ezert kellene most elmagyarazni, hogy nem alapveto jog agyonszennyezni a varosokat, es jol tette ha a Todorak a kozepso nevem Turbo Denest a videki utazgatasaira vette csak meg

eßemfaßom meg áll 2021.05.25. 17:42:51

@bontottcsirke: "szerinted áramot hogy tud igazolni? " számlával
"Egy napelemmel való töltést hogy tud igazolni?" sehogy, tiltva lesz mit az étolajjal dizelezés.

eßemfaßom meg áll 2021.05.25. 17:48:46

@Arcade Macho: "em alapveto jog agyonszennyezni a varosokat"

a helyzet az, hogy a jogszabályoknak megfelelő járművel alapvető jog (azért kell megfelelnie a jogszabályi követelményeknek).

"es utana bevezettek szepen az online penztargepeket..."

Előírják, hogy az autóknak és töltőpontoknak kommunikálni kell a navval és kész. Online jövedékiadóellenőrzés. 2021 közepén járunk és mire valódi probléma lesz a jövedékiadókiesés még el fog telni pár év ami alatt ennél komolyabb feladatot is meg tud oldani az adóhatóság.

eßemfaßom meg áll 2021.05.25. 17:50:59

@bontottcsirke: "Szerinted az százmilliárdos vasútfejlesztések miért vannak?"

Mert az elmúlt évtizedekben egy fillért nem költzöttek a mávra így ahhoz, hogy tudják hozni a legalább a 80as évek szintjét százmilliárdokat kell beletolni a sínekbe.

bontottcsirke 2021.05.25. 20:45:34

@eßemfaßom meg áll: nem csak itt, Európa- szerte. Napelemmel történő töltést,hogyan akadályozzák pontosan? Pityu felmászik a tetőre kalapáccsal és összetöri a napelemeket?

Arcade Macho 2021.05.25. 22:55:50

@eßemfaßom meg áll: ezeken az elektromos autokon altalaban van egy madzag amit be tudsz tolni barhol egy konnektorba
ezt hogy lehetne ellenorizni? minden konnektor melle teszel egy online penztargepet vagy ezt hogyan gondoltad?

eßemfaßom meg áll 2021.05.26. 07:33:01

@Arcade Macho: Manapság csodákra képes a technika, pl igen, lehet kötelezően bekötni a villanyautót a navhoz és ha olyan helyről tölt ami nem jelenti a navnak a fogyasztást akkor automatikusan mehet a büntetés.
süti beállítások módosítása