A Honda bejelentette, hogy 2021 után kivonul a Forma–1-ből, ami azt jelenti, hogy a Red Bullnak (az Alpha Taurival együtt) új motorszállító-partner után kell néznie. Ez még annál is nagyobb meglepetés, minthogy Cristiano Ronaldo és Lionel Messi a Fradi ellen lép pályára Budapesten a BL-ben.
A Honda 2015-ben a McLaren oldalán tért vissza a Száguldó Cirkuszba, mint motorgyártó. A japánok nagy célokat tűztek ki maguk elé, de a hibridtechnológia hajnalán az ő erőforrásuk nem csak a leggyengébbnek, de a legmegbízhatatlanabbnak is bizonyult. A wokingiak aztán szerződést is bontottak a Hondával, amely 2018-ban a Toro Rosso partnere lett, 2019-ben pedig a Red Bull-lal is egyezségre jutott a vállalat. A Honda erőforrása folyamatosan javult, az elmúlt két és fél évben öt futamgyőzelmet arattak a Honda-motorral szerelt F1-es autók. A japánok mégis úgy döntöttek, hogy 2021 után újra elhagyják az F1-et, pénteken azt is megindokolták, hogy miért hagynak fel az F1-es programjukkal.
„A Red Bull csapatával és az Alpha Taurival kötött erős partnerségnek köszönhetően a Honda el tudta érni a célját, és győzelmeket szerzett. Hármat az előző szezonban, kettőt most. Közben viszont az autóipar egy száz évben egyszer előforduló nagy átalakuláson megy keresztül, ezért a Honda úgy döntött, törekedni fog a karbonsemlegesség 2050-ig történő megvalósítására. Ez a cél a Honda környezetvédelmi kezdeményezéseinek a része, és prioritást élvez. Ennek véghez viteléhez a Hondának szüksége van a vállalati források átcsoportosítására a jövő erőforrásához és energiatechnológiáihoz szükséges kutatás-fejlesztésbe, beleértve az üzemanyagcellás és az akkumulátoros technológiákat, amelyek karbonsemlegesek” – jelentette ki a Honda pénteken.
2022-től így csak három motorszállító lesz az F1-ben (a Mercedes, a Ferrari és a Renault). Előbbi kettő biztosan nem ad motort a Red Bullnak, hiszen azzal a közvetlen riválisukat erősítenék. A franciák nyújthatnak segítő kezet Christian Horneréknek, bár a Red Bull és a Renault elég csúnyán vált el egymástól 2018-ban.