Magyar autós weboldalak - BP-i Autósok

2020. február 08. - alapjarat

Autós vonalon az utóbbi évek egyik legmeglepőbb gerillahúzása volt a BP-i Autósok. Pedig az ötlet pofonegyszerű, és 1000%-ban sikerre ítéltetett: kérd be másoktól a tartalmat. Hiába, hogy az autós kamerák világában ez magától értetődő - egészen 2017-ig kellett várni, mire valaki a megvalósítás útjára lépett. 

A Budapesti Autósokat azóta olyan helyekre hívják szakérteni, mint az RTL Klub, a TV2 vagy az ATV, videóikat pedig minden valamirevaló autós orgánum tovább osztja. 

A szerkesztőség igen takaros, Csősz Krisztián főszerkesztő egy kis, 3 fős, de annál ütőképesebb csapatot irányít: Gál Tamás mindenes szerkesztő, Budai Richárd vendégszerző, és Dao Kriszta Facebook adminisztrátor. Persze nem lenne ilyen látványos a siker az 5. szerkesztőségi tag, a budapesti autósok nélkül, akik tántoríthatatlan kedvel küldik az érdekesebbnél érdekesebb forgalmi szituációkról szóló képeket, videókat.

Bp-i autósok a tévében szakértenek

Milyen tartalomra számíthatsz a bpiautosok.hu oldalon? 

A Bp-i Autósok legnagyobb erőssége az olvasók által beküldött forgalmi aktualitások, akár botrányos jelenetek, visszaélések, koccanások, balesetek. Ha nő a benzinár, vagy az időjárás okoz forgalmi nehézséget valahol, az tuti, hogy ők megírják. 

Ami a legnagyobb előnyük, hogy elképesztően együtt élnek a napi forgalommal, az egyúttal a vitatható pontja is a működésüknek: az ezredik baleset részleteinek a közzététele után már kevésbé meggyőző, hogy ezzel ők a közlekedési kultúrát fejlesztik. És nem is mindig ízléses. 

A hitelességük ugyanakkor egyértelműen kikezdhetetlen, és az általuk betöltött szerep összességében még pozitív is lehet, amennyiben a hivatkozott közlekedési gyakorlatok elrettentően hatnak. 

Rovataikat nem cifrázták túl:

  • Hírek: itt találsz minden aktualitást a legutóbbi horrortrélertől kezdve az autólopásokon át a benzinár változásig (kicsit következetlen, mert más rovatok tartalmai is megtalálhatóak itt)
  • Autóteszt: viszonylag karcsúbb rovat, az előző években nagyobb hangsúlyt fektettek tesztre, de valószínűleg rájöttek, hogy nem ez az oldal erőssége
  • Közlekedési kultúra fejlesztés: elrettentő videók közlekedni igyekvő, tanuló társainktól
  • Gondolkodtató: nehéz elválasztani az előző és az erre következő rovattól
  • Tanácsok: gyakorlatiasabb, tanulságot tartalmazó esetek
  • Fedélzeti kamera tartalmak (dashcam): a fedélzeti kamerával felvett videós tartalmakat találod itt
  • KRESZ-teszteld magad: egy régebbi tartalomtípus, különösebb jelentősége már nincs szerintem

Van egyébként egy frissen indult Autósjog társoldaluk is, ott valamennyire hasznosabb, valóban közösséget támogató tartalmakra lehet számítani (egyelőre egy vadgázolásról szóló cikket lehet olvasni, de ígérik, folyamatosan elemeznek majd jogi eseteket). 

Bp-i autósok közösségi oldalak - 2020. februári adatok

A weboldaluk kinézete és a rovatszerkezet nem valami meggyőző. A főoldalt elnézve egy kissé olyan érzése támad az embernek, mintha csak úgy összedobálták volna az oldalt.

Kétségkívül sokkal meggyőzőbb a Facebook-teljesítményük! Az emberek erősen ki vannak éhezve az ilyen tartalomra, erről tanúskodik a rengeteg megosztás, hozzászólás és kedvelés. Ugyan a Facebook-oldalukat épphogy félszázezer ember kedveli, de rengeteg aktivitást számolhatnak minden egyes posztjukon. Hogy mi a siker titka? Talán az, hogy a nyilvánvaló dolgokat meggyőző kommentekkel tálalják. 

Még lenyűgözőbb, hogy a YouTube-csatornájuk nagyságrendileg hasonló, mint a Facebook-oldaluk, itt fél száznál is több videót találsz. Az Instagram-oldaluk már kiszámíthatatlanabb, néha naponta többször is posztolnak, néha hetekig semmi. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr2815595466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.