Alapjárat - autós blog

Autós hírszemle

2019. július 02. 19:22 - alapjarat

Hasznos infók és érdekes hírek autósoknak az elmúlt hétből

Ki a felelős, ha egy balesetet önvezető autó okoz?

Filozófus az önvezető autózásból fakadó morális problémákról. Egy önvezető autó okozta balesetért ki a felelős? Az autó, aminek a rendszere nem tudta elkerülni a balesetet? A tulajdonos, aki lemondott arról, hogy kontrolloláljon egy általa valószínűleg baleseti szituációt? A gyártó, aki nem elég fejlett vagy elég tanulékony vagy elég ösztönös rendszert tett az autóba? Az állam, aki a szabályozás során engedte, hogy a gyártó legyártsa, a tulajdonos pedig használja az önvezető autó, ami balesetet okozott? Tovább.

Önvezető autó

Autópályán elgázolt vad

Az autózás és a vadásztársaság működése is veszélyes üzemnek számít. Tegyük fel, találkozik a kettő, és egy autópályán vadgázolás történik, jelentős vagyoni kárral. Jogász legyen a talpán, aki egy ilyen szituációban igazságot tud tenni. Az Autójogász alaposan körbejárta a témát, hogy ne neked kelljen a paragrafusok útvesztőjében elveszni. Tovább.

A sebességhatárok nincsenek kőbe vésve

A Magyar Közút 29 szakaszon csökkentette a sebességet, 2 szakaszon pedig növelte. Érdemes áttekinteni a listát, nehogy a beivódott rutin miatt büntessenek meg. Tovább. 

Menők az elektromos autók hang nélkül. De már nem sokáig!

Az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányaként a környezetükre gyakorolt hatást említik: egyszerűen túl halkak, és emiatt sokszor észre sem veszik, hogy a közlekedésben nincsenek egyedül. A zajtalan járművek emiatt jóval balesetveszélyesebbek nem eletromos meghajtású társaiknál. Az Európai Parlament a gyalogosok és kerékpárosok védelmében új rendeletet adott ki, aminek most jár le a határideje: ennek értelmében az új hibrid és elektromos jármáveket csak hanggenerátorral felszerelve lehet forgalomba engedni. Tovább.

Az alacsony nyomás a gumiban több szempontból is káros

Néhány éve minden újonnan forgalomba helyezett autón kötelező jelleggel elvégzik a guminyomás ellenőrzést. A rendszert nem csak azért találták ki, mert az alacsony nyomású gumik veszélyesek a magasabb defekt miatt, hanem mert ilyen gumikkal több pénzt költenek az autótulajdonosok. Éves szinten a nem megfelelő nyomás akár több százezer forint többletköltséggel járhat, a több üzemanyag pedig több szennyezést is jelent a környezetre nézve. Tovább.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr2714923118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása