Alapjárat - autós blog

A McLaren elektromosra akarja lecserélni a P1-et

2017. május 18. 15:31 - alapjarat

Mióta elvállalták a Formula E-be az akkumulátorok beszállítását, jóval nagyobb távlati célokat is kitűztek

FA Formula E még közel sem rendelkezik akkora rajongótáborral, vagy elismertséggel, mint a Formula 1, de olyan rohamos mértékben fejlődik, hogy az már a McLarennek is szemet szúrt. El is vállalták, hogy a következő idényre már ők szállítják az akkumulátorokat a versenybe.

Formula-E Maláj Nagydij elektromos McLaren

Ugyanis jelenleg nem kedvez az elektromos autóversenyzésnek, hogy a nagy teljesítmény miatt nem kicsi a hatótávja az autóknak, így azt verseny közben cserélni kell. Mindazonáltal az elektromos versenyautóknak vitathatatlan előnyeik vannak, ugyanis az elektromotorok a hagyományos robbanómotorokkal összevetve szerkezetileg egyszerűbb felépítésűek és segítségükkel alacsonyabban lehet tartani a versenyautó tömegközéppontját.

Tavaly már elindították a Track 22 elnevezésű programjukat, melynek keretében 6 év alatt 15 új modell kapna helyet a McLaren palettáján, amiknek a fele ráadásul hibrid-rásegítéses rendszert alkalmaz, na nem a fogyasztás csökkentése miatt. Sokkal inkább, hogy a hibrid segédrendszer elektromotorjai azonnal leadják gyorsulásnál a teljes nyomatékukat, ezért egy gyorsítás egy hibrid szuperautóval már űrhajós kiképzésnek tűnik, úgy belepasszíroz az ülésbe.

De amellett, hogy a 15 új modell fele hibrid, természetesen egy teljesen elektromos modellt is szeretnének, mégpedig rögtön egy olyat, ami méltó arra, hogy leváltsa az ikonikus McLaren P1-et. Természetesen, a hozzá való technológiát a Formula E-ből szerzett tapasztalatok nyújtják majd.

McLaren P1 utódja elektromos lesz

Mark Vinnels, a McLaren egyik ügyvezető igazgatója az elektromos versenyautókkal kapcsolatban azt mondta:

„Műszaki szempontból az elektromos autók gyönyörűek.”

Persze ő se mehetett el szó nélkül az elektromos autókat érintő problémák mellett:

„Az akkumulátoripar beszállítói azon dolgoznak, hogy növeljék az akkumulátoraik energiasűrűségét, miközben nekünk nagyobb teljesítménysűrűségű akkumulátorokra lenne szükségünk. Az első a hatótávot növeli, a másik a teljesítményt és minél nagyobb a teljesítménysűrűsége egy akkumulátornak, annál nagyobb gondot kell fordítani az akkumulátor hűtésére.”

Azonban a McLaren Alkalmazott Technológia-részlege már olyan akkumulátoron dolgozik, aminek segítségével nem szükséges verseny közben kiállni autót cserélni, sokat javítva ezzel a sportág megítélésén.

Nem a McLaren az egyetlen, amelyik az elektromos- vagy hibrid autókban látja a jövőt nem csak a sima közúti autók szintjén, de a brutális sportautók területén is. A Ferrari nemrég jelentette be, hogy bár ragaszkodnak a V12-es motorjaikhoz, de a következő sportautójuk is hibrid-segédmeghajtással lesz ellátva. Mint azt korábban írtam, még véletlenül se a fogyasztáscsökkentés miatt, itt a gyorsulás a lényeg.

De akár megemlíthetném a Porschét is, hiszen a 680 LE-s Panamera S E-hibrid is hibrid meghajtással lesz felszerelve, amivel a legerősebb mainstream gyártott hibridautó lesz.

A Porsche ezek mellett az évtized végén belekezd a teljesen elektromos Mission E-be is, ami egy 610 LE-s kupé lesz.

Porsche Mission E elektromos szuperautó

Tudom, még sokan ódzkodtok az elektromos autóktól, de ha egyszer a számok mellettük állnak és szinte minden gyártó azon van, hogy kifejlessze a maga kis elektromos járgányát, talán adhattok nekik egy esélyt.

Forrás:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr8612513871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása