Alapjárat - autós blog

Ez a világ legőrültebb veteránautó-versenye!

2018. augusztus 22. 09:05 - alapjarat

Olaszország imádni való hely, évente 30 millió turista keresi fel, valaki a csodás városok és műemlékek, mások a homokos tengerpartok vagy a remek ételek miatt. De én mondok még egy jó érvet azoknak, akik imádják a különleges autókat!

Ráadásul olyan programot javaslok, ami városnézéssel is remekül kombinálható, vagyis ha a család egyik fele autók helyett inkább a középkori épületekre és műalkotásokra izgul, akkor is mindenki jól érezheti magát.

A Mille Migliáról, a világ legnagyobb és leghíresebb veteránautó versenyéről van szó, ami olasz nevéhez híven 1000 mérföld, vagyis 1600 kilométer hosszú, és több csodás várost is érint a vérre menő küzdelem során. Pontosabban ez a küzdelem már koránt sem olyan gyilkos, mint az eredeti, 1927-57-es Mille Miglia volt, amikor a legújabb versenygépek küzdöttek egymással Itália országútjain, sokszor gyilkos szerpentineken.

mille-miglia.jpg

Hogy az „életveszély” itt tényleg nem költői túlzás, jól mutatja, hogy az 1957-es versenyen 11 ember veszítette az életét – versenyző és néző egyaránt volt az áldozatok között -, ami már a legelszántabbaknak is sok volt, így a Mille Miglia-t megszüntették. A Brescia-Róma-Brescia útvonalon egyébként a brit Stirling Moss tartja a rekordot a maga 157 km/órás átlagsebességével, amit egy Mercedes-Benz SL Gulwinggel ért el. Ez fél évszázad távlatából is eszeveszett iram!  

mille-miglia2.jpg

1983-ban azután új életet leheltek a történetbe, ám ekkor már nem a csúcstechnikák viadala, inkább egyfajta durva veteránautó-verseny lett a Mille Miglia, ami a gazdag autóőrültek éves seregszemléje. (A nevezési díj 7500 euró, vagyis durván 2,4 millió forint.)

A szabályok szerint kizárólag 1957 előtt gyártott modellek indulhatnak az újjászülető versenyen, olyanok, amelyek akár az eredeti Mille Miglia-n is ott lehettek volna, de a legnagyobb elismerés az, ha valaki olyan géppel teljesíti a távot, ami egykor valóban résztvevő volt. Ők a legendás „1000 miller”-ek! Ott van köztük a Lancia Lambda, a Bugatti 140, az Alfa Romeo 6C, a Mercedes-Benz SSK, a Bianchi S5, a Maserati 4CS 1100, a BMW 328 spider, a Lanci Aprilia spider, a Ferrari 166 MM spider Touring, a Jaguar XK120 vagy éppen a Porsche 356 1500, de nagyon hosszú volna a lista, ha mindent autócsodát fel akarnék itt sorolni.

mille-miglia3.jpg

Ha valaki kicsit is szereti a veterán autókat, annak olyanok ezek a nevek, mint művészettörténésznek a Vatikáni Múzeum, vagy történésznek a római Colosseum.

A Mille Miglián ráadásul ezek a csodák nincsenek vitrinbe zárva, nem szalag és riasztóberendezések mögött tekinthetők csak meg, hanem működés, mit működés, száguldás közben. Füstölnek, morognak csattognak, folyik belőlük a víz, az olaj, néha a benzin is, a sofőrök pedig szinte megrészegülve hajtanak szervokormány nélküli autóikkal a legkeményebb szerpentineken.

mille-miglia4.jpg

Olyan sokkoló élmény ezeket az autókat működés közben látni, mint amikor valaki először találkozik nem kitömött oroszlánnal, ráadásul az még az arcába is liheg. Sokkoló, miközben remeg az ember lába, mint a kocsonya.

Hogy miként győzheted meg családod azon tagjait is egy májusi (május 13-19.) olaszországi utazásról, akiket egyébként hidegen hagy a benzingőz és a veterán technika? A Mille Miglia útvonala - Brescia, Ferrara, San Marino, Róma, Parma és végül újra Brescia - annyi látnivalót kínál, hogy könnyedén meg tudsz rá szervezni egy 5-6 napos városnéző túrát. Hogy közben pont ott vannak a Mille Migla verseny állomásai is? Minő véletlen!

Ha érdekel a dolog, akkor igyekezz, mert a 2019-es versenyre hamar elfogynak ám a szállások. Arról pedig, hogy pontosan mire is számíthatsz, itt egy remek kisfilm az Alapjárat.hu autós portál csapatától, akik idén kint voltak, és az élményeikről végig forgattak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr6014194471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása