A helyzet az, hogy a Pontiac GTO elválaszthatatlan részét képezi az amerikai izomautók történelmének. Az 1964 és 1974 között gyártott első széria nyers V8-asai képviselik azt, amiért az amerikai aszfaltszaggatók rajongói számára megnyílik az autósok édenének kapuja. Az ércesen rötyögős V8-asok nyomatéktengere radírozza fel a gumicsíkot az aszfaltra, miközben úgy emeli meg a mozgásba lendülő karosszéria elejét, akár az Adrián nyélgázon száguldó yachtok orra néz az ég felé.
A 2004-ben bemutatott második széria egy letűnt kor előtt tisztelegve gyúrta egybe a modern kort azzal az erőforrással, ami kortól és korszaktól függetlenül tűzbe hozza a benzinvérűeket. De vajon hogyan történhetett, hogy egy bárdolatlan közúti vadászból egy rettentően letisztult formatervű kupé lett? Mit adhat vissza a hőskorból a modern idők gazdasági és a környezetvédelmi befolyása alatt született járgány? Nézd meg a Norbival készült videónkat, aki elmesél néhány dolgot erről az itthon talán kevésbé ismert V8-asról.