Alapjárat - autós blog

Újra gyártani fogja a Toyota a Suprát!

2017. április 28. 14:21 - alapjarat

10 éven keresztül nem gyártott a Toyota hátsókerekes autót, a GT86 után most lesz újra Supra is

A Toyota Suprát joggal lehet kultikus autónak nevezni, számtalan filmben felbukkant, kiváló tuning alap volt (emiatt kevés példány maradt fenn eredeti állapotában).

Újra gyártásba kerül a Toyota Supra

A gyártását 1978-ban kezdte meg a Toyota és 8 éven keresztül, az első két generáció még a Celica tervei alapján készült, így a neve is ekkoriban az autónak Toyota Celica Supra. 1986-tól viszont már teljesen egyedi tervek alapján gyártották, és a neve is csak Toyota Supra lett az ikonikus autónak.

Nemcsak méretben nagyobb a Supra a Celicánál, hanem a Supra megtartotta a hátsókerék-meghajtást, míg a Celica 86-ban átváltott az elsőkerék-meghajtásra, emellett nagyobb motorokkal állt a vásárlók rendelkezésére.

Újra gyártásba kerül a Toyota Supra

Annak ellenére remekül sikerült a Supra, hogy egy hatalmas hibát vétett a Toyota a harmadik generációs modelleknél: rosszul adták meg a hengerfejcsavarok meghúzási nyomatékait és a korábbi azbeszt hengerfejtömítéseket rézre cserélték. A réz hengerfejtömítés viszont könnyen átégett és ha cserére került sor, a gyári tájékoztató szerint 76 Nm-es nyomatékon kellett a hengerfejcsavarokat meghúzni, azonban a helyes érték 102 Nm-es nyomaték lett volna. Ráadásul a hibáról nem is tájékoztatták a vásárlókat, így 120 ezer km-énk előállt ugyanaz a probléma. Ha azonban a megfelelő nyomatékkal lettek meghúzva a csavarok, rendkívül tartós motoroknak bizonyultak a Supráéi.

2017 Toyota Supra Concept

A Supra negyedik generációját 10 éven keresztül, 1992 - 2002 között gyártották és ez égett bele legjobban az emberek agyába, nem véletlenül. Ugyanis árulták sima szívóbenzinként és turbófeltöltöttként egyaránt. A szívóbenzin változat 2997 ccm-es motorja 220 LE-s volt 280 Nm-es nyomatékkal, a legerősebb gyári duplaturbós változat 320 LE-t és 427 Nm-t tudott!

Amellett, hogy maga a Supra egy csodálatos autó, ismertségét nagyban köszönhette annak, hogy számtalan számítógépes játékban (GTA, Need for Speed, Gran Turismo, stb.) és filmben (Halálos iramban), lehetett látni. Sajnos azonban az egyre szigorodó környezeti normákkal nem tudott megbirkózni, így 1998-ban befejezték az USA-ban és Európában az értékesítését, majd 2002-ben a gyártását is Japánban.

Az azóta eltelt 15 évben leginkább a megbízható, családbarát autókat gyártó márka terjedt el a Toyotáról. Persze, 2012-ben megjelent a GT86, ami fenomenális autó a maga kategóriájában, de! A GT86 nem egy igazi aszfaltszaggató brutális sportautó, amit várnánk a világ egyik legnagyobb autógyártójától, mint legerősebb modell. A GT86 joggal pályázhat az utóbbi évek egyik legjobb élményautójának címére, hiszen hátsókerék-meghajtású, tökéletes súlyelosztású autóról van szó, aminek ráadásul 2.0 literes szívóbenzin (!) motorja még csak turbólyukkal se fenyegeti a vezetőt, ami rontaná az élményt. Ennek ellenére tényleg nem sportautóként, sokkal inkább élményautóként lehetne a GT86-ot értelmezni.

Újra gyártásba kerül a Toyota Supra

Most viszont úgy néz ki, vissza akarnak egy kicsit térni a gyökereikhez és feléleszteni a legendás Suprát! Ebben a BMW lesz a segítségükre, akikkel már született is egy megállapodás, melynek keretében az új Supra a BMW Z4-es alapjára fog épülni. Ennek ellenére sok külső hasonlóság nem várható, a Toyotánál remek mérnökök és designerek dolgoznak, így nem kell attól félni, hogy nem lehet majd a japán-bajor sportautókat megkülönböztetni.

Hogy mi fogja meghajtani az új Suprát, egyelőre talány, legnagyobb esélye a Toyota prémiummárkájának, a Lexusnak az LS-sorozatban felhasznált V6-os motorjának van. De még az is elképzelhető, hogy hibrid-meghajtással kapjuk az új Suprát, erre már csak azért is adnék esélyt, mert így könnyebben teljesítenék a környezeti normákat, valamint kiváló gyorsulást biztosítana az autónak.

Se árról, se pontos megjelenésről még nem esett szó, mindenesetre a Toyota "elérhető" áron kívánja árulni a Suprát. Ebben a kontextusban ez nyilván azt jelenti, hogy nem a szupersportautók árkategóriájában kell majd keresnünk a kétüléses japán csodát.

Ha igazak a pletykák, jövőre indul meg a gyártás, és 2019-ben fog a szalonokba kerülni az új Supra, amire minden valamire való autóbolond kíváncsi lesz!

Forrás:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr612463991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása