A vita alapja, hogy Tarlós István kijelentette, hogy szerinte nem helyes, hogy a Fővárosi Közterület-Felügyelet pusztán a kamerák felvételeire hivatkozva gyűjti be rendszeresen a bírságot a vétséget követő autósoktól.
A főpolgármester szerint nem hiteles csak a videófelvételekre hagyatkozni, az abban az esetben lenne szabályos, ha egy közteres is szemtanúja lenne a szabálysértésnek, emellett külön kiemelte, hogy az se a legszerencsésebb, hogy a közterületesek kifejezetten az óvodák és iskolák mellett rendre reggel és délután, tehát amikor a legnagyobb a forgalom jelennek meg, és büntetik a szülőket.
Böjti Zoltán, az Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet igazgatója amellett érvelt, hogy szabálysértés esetén a közterület-felügyelet is kiszabhatja a bírságot is, emellett a közterületeseknek nem kell a helyszínen lenniük a szabályszegés elkövetésekor.
Végül ennek a vitának a végére tett pontot az ORFK, amikor kijelentették: a közterület-felügyelet által használt kamerák nem felelnek meg a külön jogszabály által támasztott követelményeknek, a felvett jármű üzembentartójának objektív felelőssége alapján történő bírságszabás kizárt.
Ez egy tökéletes példája annak, amit olyan gyakran tapasztalunk sajnos Magyarországon, hogy sokszor a vezetésben se tudják a szabályokat megfelelően alkalmazni, ezért mindenki úgy értelmezi azt, ahogy az neki tetszik, és talán (mint ebben az esetben az ORFK) jön valaki, aki megadja a helyes választ és aszerint mennek a dolgok tovább.
Ez mindenesetre a közterület-felügyelet irányítása alatt álló kamerákra vonatkozik, a VÉDA kamerái megfelelnek a törvényi előírásoknak, így ha onnan érkezik a bírság, azt jobb, ha befizeti az illető.
Forrás: