@GyMasa:
A politikus és bölcsész ezt érti, de azért valamennyire védhető a dolog, mert egy nagyobb nyilvánosságot kapott baleset után a közembert is az fogja érdekelni, hogy miért így programozták az autót.
@GyMasa:
Annyira nem rossz kérdés az, csak nem egészen azért fontos, mint amiért első ránézésre tűnik.
Nem az a nagy kérdés, hogy kit áldozzunk fel, vagy ilyesmi, hanem az összes autó ugyanúgy reagáljon és mi legyen az általános reakció. Hogy úgy fogalmazzak: ha két autó megy egymással szemben, akkor nem az a fontos, hogy jobbra térnek-e ki, vagy balra, hanem az, hogy konzisztensen tegyék. Ha az egyik jobbra, a másik balra, akkor összeütköznek. Kell valami közös szabályt kidolgozni.
@mіdnight coder: Inkább a pálya zártsága, a mozgás és a feladat ellátásának viszonylag könnyen megoldható automatizálása miatt lehetséges. A nagyvasúton van távvezérelhető tolatómozdony, de azt is a mozdonyvezető vezeti kintről. Pl. egy személyvonatot ha önvezető lenne, ki indítana el az állomásról? A jegyvizsgáló? Tehervonatot, gépmenetet, tolatást? Pedig ezek folyamata sokkal kevesebb zavaró és folyamatosan változó körülményt kell megoldjon mint a közúti közlekedésben felmerülő feladatok.
@GyMasa: sajnos nem kamu, egy ügyvéd-jogász ismerősömön keresztül tudom, hogy ilyen témákról megy a vita a döntéshozók-jogalkotók körében. És ezért beszélünk még mindig arról, hogy a törvényi és jogalkotási háttér le van maradva. Egyébként, elnézve a technica fejlettségét, nincs is annyira lemaradva...de ez más kérdés.
Az önvezető autó megvalósítása inkább csak vágyálom mint reális valóság a jelenlegi infrastruktúra és technikai adottságok mellett. Még a nagyvasúton sincs "önvezető" megoldás pedig ott a biztosítóberendezések, a pálya kötöttsége és viszonylagos zártsága alapján könnyen megvalósítható lenne a közúti közlekedés járműveihez képest. Mégsincs így, nem ok nélkül. A közúti forgalomban az úttest állapota, vonalvezetése igen gyakran változik, nem lehet memorizálni. Az időjárási körülmények, a körülöttünk levő forgalom, tereptárgyak, vadállatok kiszámíthatatlan megjelenése ugyancsak. Nem utolsó sorban baleset esetén ki számít károkozónak? A vezetőülésben helyet foglaló személy aki nem is vezet tulajdonképpen vagy a ténylegesen "vezető" rendszerek együttese vagyis az "autó"?
@uluk4i:
Az a baj, hogy ez az ál-erkölcsi dilemma egy kamu.
Ha egy önvezető autó ilyen helyzetbe kerül, akkor megszegi a KRESZ egyik alapelvét, miszerint a sebességet mindig úgy kell megválasztani, hogy meg tudjon állni a lehetséges akadályok előtt.
Alapjárat - autós blog
Utolsó kommentek:
Meeee 2022.08.01. 18:30:23
Bejegyzés: Megbírságolhat a rendőr dudálásért?
Quattroman 2021.06.20. 09:36:14
Gyűjteményről nem lehet beszélni.
Bejegyzés: Paul McCartney csodás autógyűjteménye
arncht 2021.06.19. 20:34:15
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2021.06.19. 19:39:06
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
feri_néni 2021.06.19. 17:02:36
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
Burgermeister 2021.06.19. 07:05:56
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
altera 2021.06.19. 06:08:18
helyett:
a sikerhez rengeteg pénz és támogatás is szükségeltetik.
vagy:
a sikerhez rengeteg pénzre és támogatásra is szüksége lehet.
Bejegyzés: Miért volt Nikola Tesla ilyen nagy hatással Elon Muskra?
body_andras 2021.06.18. 23:13:07
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
efi 2021.06.18. 22:10:25
Az ostoba kacsacsőrű emlőshöz passzol mondjuk.
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
2021.06.18. 21:50:57
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
Alick 2021.06.18. 15:55:29
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
gigabursch 2021.06.18. 13:52:37
Bejegyzés: „Beszőrösödött” Kim Kardashian Lamborghini Urusa
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.06.17. 20:05:46
A politikus és bölcsész ezt érti, de azért valamennyire védhető a dolog, mert egy nagyobb nyilvánosságot kapott baleset után a közembert is az fogja érdekelni, hogy miért így programozták az autót.
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
GyMasa 2021.06.17. 18:05:22
Igen, ezt étrem, és fontos is ezeket tisztázni, de a "kit üssön el inkább?" kérdés egy rosszul feltett kérdés.
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.06.17. 15:46:24
Annyira nem rossz kérdés az, csak nem egészen azért fontos, mint amiért első ránézésre tűnik.
Nem az a nagy kérdés, hogy kit áldozzunk fel, vagy ilyesmi, hanem az összes autó ugyanúgy reagáljon és mi legyen az általános reakció. Hogy úgy fogalmazzak: ha két autó megy egymással szemben, akkor nem az a fontos, hogy jobbra térnek-e ki, vagy balra, hanem az, hogy konzisztensen tegyék. Ha az egyik jobbra, a másik balra, akkor összeütköznek. Kell valami közös szabályt kidolgozni.
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
citrix 2021.06.17. 12:43:19
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
GyMasa 2021.06.17. 12:08:13
Ezt én értem, de akkor rossz kérdésen megy a vita.
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
uluk4i 2021.06.17. 11:58:35
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
citrix 2021.06.17. 11:57:37
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása
GyMasa 2021.06.17. 11:42:29
Az a baj, hogy ez az ál-erkölcsi dilemma egy kamu.
Ha egy önvezető autó ilyen helyzetbe kerül, akkor megszegi a KRESZ egyik alapelvét, miszerint a sebességet mindig úgy kell megválasztani, hogy meg tudjon állni a lehetséges akadályok előtt.
Bejegyzés: Az önvezető autózás 8 komoly kihívása