Alapjárat - autós blog

A TOP 10 legizgalmasabb használt autó 2 millió forintig

2021. május 22. 09:00 - alapjarat

A hazai használtautó-kínálatban ennyi pénzért garantáltan ezek a modellek csalják a legszélesebb mosolyt az arcodra.

Hagyjuk meg a megbízhatóságot, a fogyasztást vagy az észszerűséget a puhányoknak, fókuszáljunk most inkább a vezetési élményre! Ebben az írásban igyekeztem összeszedni azokat a használt autókat, amelyek beleférnek 2 millió forintba, van belőlük legalább egy minimális kínálat idehaza, és ami még fontosabb, sok örömet okoznak és széles mosolyt csalnak a vezetőjük arcára. Figyelem, teljesen szubjektív összeállítás következik, te nem biztos, hogy ezeket választanád!

10. Škoda Fabia 1.9 PD TDI vRS

  • Teljesítmény: 131 LE
  • Gyorsulás 0-100: 9,6s
  • Végsebesség: 204 km/óra

Már az első generációs Škoda Fabiából is létezett felpaprikázott vRS-kivitel, és milyen jól tették a csehek, hogy bevállalták. Érdekes módon azonban nem egy erős benzinmotort építettek bele – pedig ott volt a konszern polcán a remek 1.8T -, hanem egy dízelre, a PD TDI-re esett a választás. De ez ne tévesszen meg senkit se, mert ezt az autót nem arra tervezték, hogy 5 literből eljárjanak vele, bár kétségtelenül arra is képes.

A 131 lóerős motor már a Škoda zászlóshajóját, az akkori Superbet is nagyon jól vitte, még abban a nagy karosszériában is sokkal erősebbnek érződött, mint amilyen valójában volt. Gondolhatod, hogy mit művelt az apró Fabiával. Ez az autó egy igazi kis méregzsák, amolyan sleeper, amellyel az Autobahn aszfaltján is komoly meglepetést lehet okozni a sokkal erősebb gépekkel közlekedőknek. Kár, hogy a nehéz motor kissé orrtolóssá tette, így a kanyargós utakra akad nála szórakoztatóbb gép.

Skoda Fabia vRS

  • Teljesítmény: 200 LE
  • Gyorsulás 0-100: 7,2s
  • Végsebesség: 243 km/óra

A kétezres években készített Golf V GTI kétliteres, turbós benzinmotorja még megúszta a nagyon szigorú emissziós normák szorítását, ebbe még csomagoltak, pontosabban csomagolhattak a mérnökök menni akarást. Bezzeg a maiak csak környezetvédelmi előírásoknak akarnak megfelelni, minden beléjük kódolt bit arra törekszik, hogy kisebb legyen a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Ez rendben van egy 110 lóerős, 1.0 TSI-nél, de szerintem nincs rendben egy GTI-nél.

A jelenlegi GTI persze papíron erősebb és gyorsabb, de hiányzik belőle az a nyerseség, az azonnali gázreakció, a pörgősség és feltartóztathatatlanság, ami ebben az autóban még megvolt. Ez az autó méltó az ősei faragatlanságához, megzabolázásához férfikéz kell. Kár, hogy az első szériás, 200 lóerős blokkok nagyon nem a megbízhatóságukról híresek, sok velük a baj, csak a bevállalósoknak javasolt.

Volkswagen Golf GTI

8. Mercedes-Benz S500 W220

  • Teljesítmény: 306 LE
  • Gyorsulás 0-100: 6,1s
  • Végsebesség: 250 km/óra

Mit keres itt ez hírhedt luxusautó, egyáltalán, hogy juthatott eszembe az élményautók közé beválogatni? Nos, az élményautózás nem kizárólag a kanyarvadászatot jelenti, és hidd el, egy ilyen idős limuzin is tud ezt-azt. A W220-as kódjelű S-osztály azért került fel a listára, mert hatalmas a választék belőle, és 2 millió forintért már a jókat adják. Persze nem volt korábban még egy ilyen típus, amelyik ennyire megtépázta volna a németek hírnevét, de pont ennek köszönhetően érhető el sokak számára.

Akkor érdemes ilyet venni? Nem. Viszont a Mercedes megfakult luxuslimuzinja holtában is prémiumautó, a temérdek extra, a végtelen kényelmi felszerelés és az egykor csúcsot képviselő technika ma is a tenyerén hordoz – de csak akkor, ha éppen működik. A nyomatékos V8-as motor ma is élmény, minden sebességtartományban vad vágtába kezd, ha padlóig taposod a megfelelő pedált. De készülj fel, a lovakat nem csak etetni kell, mert egy ilyen autó végtelen mennyiségű törődést igényel az üzembiztonságért cserébe!

Mercedes-Benz S500 W220

7. Mazda MX-5 1.6i

  • Teljesítmény: 110 LE
  • Gyorsulás 0-100: 9,7s
  • Végsebesség: 191 km/óra

Az élményautózáshoz bőven elegendő 110 lóerős is, mindenki tudja, hogy a kis Mazda roadster átlag feletti vezetési élményt adó autó hírében áll annak ellenére, hogy nem veti szét az erő. Nincs is szüksége több lóerőre, mert a trükkje a kis tömeg, a nagyon jó futómű, a rövid utakon kapcsolható váltó, az alacsony tömegközéppont, a remek üléshelyzet és persze az elmaradhatatlan hátsókerék-meghajtás.

Nem ezzel az autóval fogod az autópálya belső sávjából levillogni az előtted közlekedőket, már csak azért sem, mert olyan alacsony, hogy észre se vesznek a tükörben, ha valakit beérsz, de szűk kanyarokkal tűzdelt utakon garantálom, hogy szüntelenül vigyorogni fogsz majd. Ezt az autót arra találták ki, hogy ledobd a tetőt, majd kanyarról kanyarra autózz a naplementében.

Mazda MX-5

6. Honda Accord 2.4

  • Teljesítmény: 190 LE
  • Gyorsulás 0-100: 7,9s
  • Végsebesség: 227 km/óra

A Honda Accord hetedik generációja sok szempontból az egyik kedvenc típusom. Elegáns, ma is van kiállása, el lehet benne férni, a 2,4-es motorral jól megy és ráadásul végtelenül megbízható a konstrukció. Egy titkos tipp, egy amolyan mindenes autó olyanoknak, akik egy jó autót keresnek minden feladat megoldására. Ezzel el lehet lenni a hétköznapokban, el lehet menni vele dolgozni vagy bevásárolni, és még nyaralni is el lehet vele indulni.

De ha úgy van, és tudom, hogy általában úgy van, nyugodtan el lehet rúgni neki, abban is partner. A Honda mindig is tudott motorokat gyártani, és az Accordba belógatott szívó négyhengeres is a jók közül való. A feladatok zömét már 3-4 ezres fordulaton megoldja, de ha nagyon kell sietni, akkor nem szabad idejekorán felváltani, hagyni kell dolgozni a változó szelepvezérlést. Legnagyobb erejét 7000-nél adja le, de készséggel elforog akár 7400-ig is, ahol már önmagában a hangja is hatalmas élmény.

5. Opel Corsa D OPC

  • Teljesítmény: 192 LE
  • Gyorsulás 0-100: 7,2s
  • Végsebesség: 225 km/óra

Kicsi a bors, de erős, ami hatványozottan igaz a negyedik generációs Opel Corsa OPC-re. Ha a testes Accordban jó móka a 190 lóerő, akkor miért ne lenne az egy ilyen kisautóban? Ez a kocsi megy, mint a golyó, az 1,6 literes, erős és nyomatékos turbómotor nagyon illik hozzá, kissé már talán túlmotorizáltnak is mondanám. Ne feledd, manapság 2 tonna feletti szabadidő-autókba (is) tesznek ekkora blokkokat.

Ha mész egy kört ezzel a bestiával, onnantól kezdve menthetetlenül vágyakozni fogsz rá, mert rá fogsz jönni, hogy bizony ez az ideális kisautó a mindennapokra. Kezes, könnyű vezetni, de bátran ki lehet merészkedni vele az autópályára, sőt, akár még a versenypályára is, az élmény nem fog elmaradni. Kár, hogy jól tartja az árát, elég nehéz itthon 2 millió forintért találni belőle, de azért egyáltalán nem lehetetlen vállalkozás.

Opel Corsa D OPC

4. Renault Mégane II RS

  • Teljesítmény: 224 LE
  • Gyorsulás 0-100: 6,5s
  • Végsebesség: 236 km/óra

A hot hatch kategóriát nem szabad összekeverni a „hülyegyerek” autókéval, mert egy hot hatch nem attól lesz hot hatch, hogy karbont imitáló matrica virít az autó tanksapkájának fedelén, vagy egy indokolatlanul túlméretezett spoiler éktelenkedik a tetőn, miközben a 60 lóerős 1,2-es durrog a kibelezett kipufogóból. Egy hot hatch komoly sportautónak számít, megfelelően beállított, precíz futóművel, méretes fékekkel és nem utolsósorban erős motorral.

Kategóriájában már elég régóta számít kiemelkedőnek a Renault Mégane (az RS), ami nem csoda, hiszen a franciák évtizedes múltra tekinthetnek vissza az élvezetes kisebb autók kategóriájában. Az első generációs RS-ről már a 2004-es megjelenésekor ódákat zengtek, a konkurencia is elismerően bólogatott, hát még azok, akik megtapasztalhatták az autót. A polgári kettes Mégane nem feltétlenül tartozik a javasolt autók közé, de a csúcsverziót bármikor elfogadnám.

Renault Mégane RS

3. MINI Cooper S

  • Teljesítmény: 170 LE
  • Gyorsulás 0-100: 7,2s
  • Végsebesség: 222 km/óra

Ha szeretsz gokartozni, akkor a MINI Coopert neked találták ki, mert Mr. Bean autójának a BMW által modernizált kivitele amellett, hogy remek életstíluskellék, vezetésre teremtetett. Kiváltképpen, ha az erős S verziókról beszélünk, de szerencsére már az alapkivitelek is jól mennek, és igazi kanyarvadásznak számítanak a sarkokban elhelyezett kereikkel, a stabil futóművükkel és a rendkívül agilis kormányzásukkal.

A Cooper S az erős, 1,6 literes turbós benzinmotorját adja még a mókához, amivel aztán tényleg teljessé és tökéletessé válik az élményfaktor. Ez az autó már nem csak a kanyarokban, hanem az egyenesekben is nagyon ott van. Nagy kár, hogy a PSA-BMW közös fejlesztésű Prince-motorja sem tartozik a megbízható konstrukciók közé, itt is nagyon elszántnak kell lenni ahhoz, hogy valaki ilyen autót válasszon magának.

MINI Cooper S

2. Mazda RX-8

  • Teljesítmény: 192 LE
  • Gyorsulás 0-100: 7,2s
  • Végsebesség: 223 km/óra

A Mazda különc autója azért nem jó, mert rengeteget fogyaszt és nem mellesleg igen keveset bír a bolygódugattyús motor. Ha sietsz, a Wankel bezabálja a 15 litert (vagy többet), ha pedig nem vigyázol rá, a vártnál hamarabb jöhet is a komplett motorfelújítás. A gyártó sajnos elhibázta a motor kenéséért felelős rendszer működési elvét, ennek tetejébe ráadásul az általuk ajánlott olaj is rossz volt.

De beszéljünk inkább arról, miért jó mégis a 2003 és 2012 között készült RX-8. Nos, elsősorban azért, mert különleges a technikája, nagyon készségesen veszi a gázt és lazán elforog a végtelenségig, ahol a hangja is igazán vérpezsdítő. Ha ilyet vásárolnál, nem kell félned a kényes motortól, mert szerencsére ma már van megoldás a fent említett kenési problémákra.

Mazda RX-8

1. BMW 330i E46

  • Teljesítmény: 231 LE
  • Gyorsulás 0-100: 6,5s
  • Végsebesség: 250 km/óra

Kétségtelenül egy remek autó született a ’90-es évek végén Münchenben, amikor a mérnökök megálmodták, majd elkészítették a BMW E46-os szériát. Örülhetünk, hogy itt és most élünk ezen a bolygón, amikor meg lehet ízlelni, be lehet fogadni az általa kínált élményt. Na persze érdemes elfelejteni a négyhengeres motorokat, viszont a hathengeresek olyan jók, hogy bizonyára hatással lesznek a művészetirányzatok alakulására a jövőben.

A 330i pörgős benzinese még a ma is megállja a helyét, hangja, ereje és karakterisztikája semmihez sem fogható a kategóriában. Ha ilyennel jársz, nyugodt perceidben élvezheted az autó bőséges felszereltségét és a prémium minőséget, de amikor szükséged van egy kis adrenalinra, akkor hagyhatod, hogy magával ragadjon a vezetés élménye.

index-bmw-330i-e46.jpg

Sokszor írtam már és amíg hagynak írni, sokszor fogom is, hogy használt autót nem veszünk előélet-lekérdezés és alapos helyszíni állapotfelmérés nélkül. Akkor sem, ha éppenséggel élményautót keresünk. A legjobb vételek megtalálása csak úgy lehetséges, ha ellenőrizzük a kiszemelt gépjármű futásteljesítményének hitelességét, a kártörténetét és legalább a szervizmúltját, valamint ha minden részletre kiterjedően át is vizsgáljuk a vásárlás előtt.

Egyáltalán nem baj, ha nem vagy autószerelő, a baj az lenne, ha rossz állapotú, tekert órás, korábban csúnyán összetört autót választanál, amivel aztán csak a problémák lennének. Inkább legyél körültekintő, kérd ki egy hozzáértő szakember véleményét, aki segít a legjobb döntés meghozatalában!

Ha érdekelnek az E46-ok, akkor ezt a bemutatót se hagyd ki!

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alapjarat.blog.hu/api/trackback/id/tr8416567956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dan da Man 2021.05.22. 21:01:40

Azért én hiányolom a Clio RS-t, vagy a Colt CZT-t, de Audiból és Seatból is van még ebben a kategóriában. Szóval ez nem biztos, hogy megegyezne az én Top 10-emmel.
De hát ilyen a világ - a vélemény szabad dolog...

aefzuj 2021.05.23. 02:46:50

A "milyen autót ne vegyél mindennapi használatra" rovatunkat olvashatták.

Titkos pro tipp: minél ritkább egy jármű, annál nagyobb a copóroller-faktor benne. Úgyszintén, minél gyakoribb egy jármű, annál gazdaságosabb és problémamentesebb az üzemeltetése.

Köszönjük megtisztelő figyelmüket!

Örömhernyó 2021.05.23. 03:08:32

@aefzuj: Igen, főleg amikor ilyen, a használtpiacon viszonylag ritka autók közül 2 millió forint alatt kell válogatni, akkor ott elég nagy eséllyel lesznek meglepetések.
Egy Mazda MX-5 szerintem rendben lehet, mert annak már jó eséllyel gondját viselték, a többiben inkább van rejtett szopófaktor.

Az is igaz, hogy ez a poszt Top 10 izgalmas autóról szól, nem hétköznapi szaladgálós autókról.
Nyilván, aki napi 50 kilométert akar üzembiztosan, alacsonyabb költségekkel megtenni, az robogót vesz vagy ha van családja, akkor Suzuki Swiftet, Toyota Yarist, alap Renault Cliot, Skoda Fabiat, Dacia akármit.

Yaesu 2021.05.23. 09:24:43

@Örömhernyó: A Mazda MX-5-nél a rozsda lesz a meglepetés.

carp3tm0nster 2021.05.23. 09:40:26

Sehol egy Ford Focus RS?

Imperious 2021.05.23. 17:35:31

A 131 lovas autobahn meglepetésokozó..... aha.....

A corsa D amúgy nem rossz, de a hátsó sárvédőív sajnos kb mindegyiken rohad, és konstrukciós hiba miatt minden OPC-ben csak idő kérdése a négyes számú hengerben a dugó elolvadása.

haXXXor 2021.05.23. 20:00:17

Nyilván nem lehet lefedni az öszes hülyeautóval egy top10-es listát de nálam pl. a Swift Sport igazi sleeper és úgy ahogy beleeshet ebbe a kategóriába (bár inkább a 3-3.5M a kategóriája - persze évjárattól függően)

Amúgy kösz a listát, király kocsik. Egykettőt vennék is, ha úgy lenne :)

Buncog 2021.05.23. 21:52:38

Az a pillanat a legszebb, amikor rájössz, hogy a hibalista árából vehetnél egy újszerű autót is...

padlogaz 2021.05.24. 01:13:12

@Buncog: ujszeru S mercit vagy 330-as BMW-t? Ketlem.

Pelso.. 2021.05.24. 06:24:37

A legizgalmasabbak, vagy úgy.
Némelyiknél lesz izgalom bőven, a költségeknél is.

Bambano 2021.05.24. 16:05:35

@Pelso..: miért, mini princ motorral nem izgalmas? :)
vagy a borzalmasan erős, fürge és virgonc fóbia rs, hogy felgyorsul-e a keletitől a hídig 50-re...

meg az is, hogy a 131 lovas 9.6-os gyorsulású tádé az mekkora virgonc már, de a 190 lovas corsa d opc-t épp csak ki lehet vinni autópályára...

Buncog 2021.05.24. 16:43:57

@padlogaz: Léteznek ám egyéb autómárkák is, amikkel el lehet jutni A-ból B-be...

Bambano 2021.05.24. 18:16:07

@Buncog: ja,csak egyes orgánumok kínosan félnek attól, hogy a problémához valóban passzoló jó autókat megemlítsék. mer a japó az isten, az opel meg gagyi. miközben az opelemmel töredék bajom volt, mint amennyit leírnak a rizsrakétákról...

dobrovicsr 2021.05.24. 21:10:40

2 Millió Ft. Ne vicceljünk már. Nagy Clicbait ez cikk (is). A felsoroltak közül szinte mindegyik típusnál a 2M a belépő szint. Ezt nyugodtan lehet szorozni kettővel, ha nem szétrugott/több darabból álló/rozsdás/millió km-es példányt keresünk.

zsoci 2021.05.25. 13:56:27

Most komolyan? Ez inkább a milyen autót ne vegyünk rovat. Ezek mindegyik indoklatlanul túlmotorizált, drágán fenntartható, és valószínűleg széthajtott. Plusz ott a kis Mazda, ami kb semmire se jó, maximum törpéknek.

Bambano 2021.05.26. 08:42:39

@zsoci: ha olvastad volna a címet, láttad volna, hogy ez nem a szőrmekalapos skodások bevásárlóautó topicja, hanem az izgalmas autóké. tehát kell bele rendes motor.
süti beállítások módosítása