Az autómentes belváros lényege, hogy Budapest legszebb helyeit gyalogosan meg lehessen közelíteni, vagyis egy nagy parkos területet alakítana ki a betondzsungel közepén. Ez több problémát is magával hordoz, ilyen például a területben lakók parkolási problémái, az üzletek készlet utánpótlása és hotelek megközelítése a turisták számára.
Természetesen mindenre van ötlete, de kérdés, hogy a gyakorlatban ez mennyire lesz életképes. Elmondása szerint egyetlen autót sem engedne be, ez alól kivételt képeznek az áruszállítók és a közfeladatot ellátó szervezetek autói.
Tény, hogy a vegyes érzelmeket kiváltó programnak hosszú távon több gazdasági és kulturális vonzata is lenne, a kérdés csupán annyi, hogy milyen árat kell fizetniük az ott lakóknak ezért?
Arra a kérdésre is megkaptam a választ, hogy miért ez lett a vezérfonala. Mivel hasonló megoldásokat sikerrel alkalmaznak nyugati országok, ezért Puzsérnak az a meglátása, hogy
" A jövő zöld, vagy semmilyen!"
Mivel az Alapjárat autós szaklap, ezért az interjú végén a Formula 1 is szóba került, természetesen annak hőskoráról, illetve a jelenéről is volt véleménye.