Csakúgy, mint az MSO HS is 2016-ban, az MSO R is a 675LT-n alapszik, de a 3.8 literes M838TL kódú V8-as motorja erősebb a 675LT-énél, ugyanis nagyobb precizitással gyártják le őket. Ennek köszönhetően 679 LE-s teljesítményt ad le a 675LT 666 LE-je helyett, hétsebessegés duplakuplungos automataváltó dolgozik benne, ehhez képest már csak hab a tortán a kézzel polírozott kipufogónyílások, amik titán kipufogóhoz csatlakoznak.
Amellett, hogy a hajtásláncot tökéletesítik az MSO R-eknél, agresszív aerodinamikai elemeket is kapnak, úgy mint kétrészes hátsó szárnyat és az McLaren Special Operations szénszálas csomagját, valamint mindkét autó ötküllős kerekeken gurul.
Belül Alcantara borítja a műszerfalat, ezzel kontrasztban vörösek a sportülések, amik nem is lehetnének teljesek az MSO R hímzés nélkül. Hogy véletlenül se tévesszék őket össze más McLarenekkel, külön MSO R-jelzést kapnak a küszöbük felső részén.
A McLaren nem igazán beszél a személyre szabott modelljeiről, de a 675LT eredeti, 260 ezer fontos, vagyis majdnem 100 millió forintos árát nyugodtan el lehet felejteni ilyen esetben.
Az MSO R alapját adó 675LT-ből már csak Spidert gyártanak, a kupé átadta a helyét az utódjának, a 720S-nek, amit 2017 elején mutattak be. A 720S-ben a 3.8 literes motor helyett már egy 4 literes erőforrás dolgozik, 710 LE-s teljesítményt adva a sportautónak.
Azt megértem, ha valaki rajongásig szereti a McLareneket és ha teheti, vesz is egyet, de hogy ugyanazon modell két kivitelét vegye… Már egy kicsit felfoghatatlan kategória. Persze, aki szupersportautót vesz, annak általában nem azzal van gondja, hogy miből költsön, sokkal inkább a mire, de képzeld magad a helyébe:
Felkelsz reggel, kinézel az ablakon és ha jó idő van, a spider MSO R-t veszed elő. Ha esik az eső, hűvösebb van, akkor inkább a kupéval csapatod.
Erre már nem is illik a klasszikus „first world problem” kifejezés, hogy melyiket vegyed elő egy kis élményautózásra, ez egy egészen új dimenzió.
Mindenesetre jó lenne, ha egyszer én is ilyen problémával küszködhetnék!
Forrás: